همشهری آنلاین: سومین اجلاس مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با امضاء توافقنامه توسعه و تحکیم همکاری های دوستانه مرزی دو کشور به منظور تامین امنیت مرزهای مشترک،تقویت کنترل مرزها و مبارزه با هرگونه نقض قوانین پایان پذیرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار رضایی، رییس پلیس مرزبانی جمهوری اسلامی ایران  که در پاسخ به دعوت رسمی فرمانده سرویس مرزبانی جمهوری آذربایجان، در راس هیئتی 8 نفره به باکو عزیمت و مورد استقبال رسمی همتای آذربایجانی خود قرار گرفت.

در ابتدای این سفر و در ملاقات سردار رضایی با رییس جمهور آذربایجان، آقای "الهام علی اف" با یادآوری اهمیت روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و منافع مشترک بین دو کشور و اهمیت تعاملات مرزی، روحیه گرفتن از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشارهای خارجی و کارشکنی دشمنان در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

در این ملاقات همچنین سردار رضایی، رییس پلیس مرزبانی ناجا با تاکید بر نقش و تاثیر امنیت مرزی بر روابط دو کشور ومشترکات فرهنگی و دینی بین مردم و مسوولان دو کشور، گسترش روابط بین مرزبانان و تسهیل ترددهای مرزی و مبادلات بین دو کشور در دروازه ها و بازارچه های مرزی را خواستار شد.

پس از این ملاقات، سومین اجلاس مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در فضایی دوستانه،صمیمی برگزار گردید.

توسعه و تحکیم روابط دوستانه موجود بین نیروهای مرزی دو کشور به منظور تامین امنیت مرزهای مشترک،تقویت کنترل مرزها و مبارزه با هرگونه نقض قوانین مرزی،انجام اقدامات متقابل با توافق طرفین به منظور اصلاح مسیر رودخانه های مرزی از مهمترین موضوعات مطرح شده در سومین اجلاس فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به شمار می آید.

شایان ذکر است، هیئت مرزی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مزار شهدای جمهوری آذربایجان (سربازان گمنام)و "حیدرعلی اف"(رئیس جمهور فقید آذربایجان) و "حسین جاوید"نویسنده شهیر آن کشور با نثار تاج گل ادای احترام کرد.

همچنین هیئت ایرانی به همراه مسئولان مرزی جمهوری آذربایجان با عزیمت به مزار "پیرمحسن" ضمن آشنایی با زندگی و خدمات این عارف شهیر که تلاش های وافری در راه حفظ مبانی اسلام در دوران شوروی سابق نمود به وی ادای احترام کردند.

کد خبر 52252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز