محله مجیدیه و دبستان از محله‌های قدیمی‌ تهران هستند که بزرگراه صیاد شیرازی آنها را از هم جدا کرده است.

پله

مجیدیه از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به مسیل باختر و از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی محدود می‌شود. از غرب هم با محله دبستان همسایه است. بزرگراه رسالت دقیقاً از میان محله رد می‌شود و آن را به مجیدیه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.  


این محله که از محله‌های ارمنی‌نشین تهران است، مشکلاتی دارد که نیاز به رسیدگی دارند. «رضا قورچیان» شورایار محله، با دلی پر می‌گوید: «بعد از ۱۴ سال پیگیری توانستیم برای رفاه هم‌محله‌ای‌ها روی پل شهید صیاد یک پل عابرپیاده با پله برقی نصب کنیم. حالا پله‌های برقی این پل همیشه خراب است و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. من واقعاً ناراحت می‌شوم وقتی می‌بینم افرادی که سن بالایی دارند، مجبور می‌شوند در حالی که کیسه‌های خرید را حمل می‌کنند، از پله‌های خراب این پل بالا بروند. حتی پیشنهاد کردیم به خاطر مصرف کم برق، سنسورهایی روی پل نصب شود که فقط وقتی کسی روی پله آن می‌ایستد، حرکت کند. اما این کار هم انجام نشد. »

او از ترافیک سنگین خیابان‌های مجیدیه و پارک دوبله ماشین‌ها در این خیابان‌ها به‌خصوص در ساعت‌های صبح هم می‌گوید و همچنین نظافت ضعیف کوچه‌ها و خیابان‌ها که نیاز به برنامه‌ریزی بهتری دارد. یکی دیگر از مشکلاتی که قورچیان به آن اشاره می‌کند، رسیدگی نکردن به فضای سبز منطقه است: «ما در محله کمبود فضای سبز نداریم. ولی مسئله این است که به این فضاها رسیدگی نمی‌شود. به همین دلیل درخت‌ها و چمن‌ها خشک می‌شوند. نه تنها آبرسانی کم انجام می‌شود که روش آن هم درست نیست. چون با کامیون آبپاشی می‌شوند. »
 او که ۵۰ سال است در این منطقه زندگی می‌کند، می‌گوید که در این محله پارک وجود دارد، ولی پارکی که برای بچه‌ها مناسب‌سازی شده باشد و وسیله بازی داشته باشد، در دسترس نیست. ضمن اینکه آمار اعتیاد هم در منطقه بسیار بالاست: «حتی از جاهای دیگر به این منطقه می‌آیند و در کوچه‌های خلوت آن مواد مصرف می‌کنند. به اضافه اینکه سرقت هم در این محله زیاد صورت می‌گیرد. برای رفع این مشکل باید کانکس نیروی انتظامی‌ در این محله وجود داشته باشد. »

کد خبر 521090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha