جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

حدود ۶ سال از آخرین قهرمانی قرمز‌ها در رقابت‌های لیگ فوتبال کشور می‌گذرد.

پیروزی در خرداد ماه ۱۳۸۱ با یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی همزمان با شکست استقلال در انزلی، موفق به شکست فجر سپاسی در تهران شد و به اولین جام برتر فوتبال کشور دست یافت.

ناکامی‌های تیم سرخپوش در طول ۶ سال گذشته موجب شده تا هواداران پیروزی با حساسیت و هیجان زیادی از تیم محبوب‌شان در مسیر قهرمانی حمایت کنند.

شانس بزرگ پیروزی انجام ۵ بازی خانگی پیاپی در هفته‌های پایانی است. این تیم در ۴ بازی گذشته به ۳ برد و یک تساوی دست یافته و امیدوار است با برد در آخرین روز، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تغییرات اخیر ترکیب پیروزی تاثیر خوبی در روند حرکتی این تیم داشته و سرخ‌ها به پیروزی‌های حساسی خصوصاً مقابل سایپا و صباباتری دست یافته‌اند.

امتیاز بزرگ میزبان حضور پرتعداد هوادارانش خواهد بود که خصوصاً به سپاهان حساسیت خاصی دارند. قطعاً هیچ جای خالی در ورزشگاه آزادی باقی نخواهد ماند و فشار تماشاگران امتیاز ویژه تیم پیروزی در این مسابقه خواهد بود.

تیم قطبی شرایط ابتدایی فصل را پیدا کرده و حالا در مسیر خوبی قرار دارد. این تیم که در پایان نیم‌فصل نخست و پس از کسر 6امتیاز به شدت افت کرده بود، حالا در همان شرایط ایده‌آل ابتدای فصل به سر می‌برد و در هفته‌های اخیر به خوبی اختلاف ۷ امتیازی با سپاهان را کاهش داده و حالا در فاصله ۲ امتیازی صدرنشین وارد این مسابقه حساس می‌شود.

قطبی از ترکیب بازی با صبا باتری کاملاً راضی است.

او در خط دروازه و دفاع هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. در خط میانی هم ابتکار سرمربی پیروزی در استفاده از باقری به عنوان هافبک هجومی کاملا مفید و موثر بوده است.

تنها تردید موجود در خصوص شرایط عباس آقایی است که هنوز آمادگی بدنی لازم را با توجه به شرایط تنفسی پس از عمل بینی، به دست نیاورده است.

بازگشت بادامکی و حضور موفق نیکبخت ممکن است موجب حضور یکی از این دو بازیکن در ترکیب اصلی شود و آقایی مقابل سپاهان به عنوان بازیکن ذخیره بازی کند.

در این شرایط پیروزی باز هم با آرایش ۱-۳-۲-۴ به میدان می‌رود. واعظی درون دروازه قرار می‌گیرد. زارعی، ‌نصرتی، باقری‌ها و حیدری نیز در خط دفاعی بازی می‌کنند. آشوبی و نوری دو هافبک دفاعی پیروزی در این بازی خواهند بود. کعبی، ‌باقری و احتمالاً نیکبخت به عنوان هافبک‌های هجومی پشت‌سر خلیلی قرار می‌گیرند.

کارشناس: مرتضی محصص

تفکر تهاجمی پیروزی در چند هفته اخیر   بسیار بهتر از قبل  شده است. پیروزی در چند دیدار اخیر از امتیاز دیدارهای خانگی و انبوه هوادارانش به بهترین نحو استفاده کرده و هیچ‌گاه از حمله دست برنداشته است. به اعتقاد من، جناح راست پیروزی در چند دیدار گذشته، یکی از نقاط قوت این تیم بوده است.

جناحی که با وجود زارعی به صورت خطی بسیار فعال و مثمرثمر نشان داده است. در جناح چپ نیز مأموریت نفوذ و دفاع به نصرتی و نوری محول شده است. هرچند که برخلاف جناح راست این دو نفر بیشتر حملات‌شان را تنها تا میانه میدان ادامه می‌دهند که البته این امر به اعتقاد من تعادل خوبی را در مجموع در میانه زمین پیروزی به وجود آورده است.

وجود کریم باقری به عنوان یک بازیکن آزاد که بیشتر به عنوان مهاجم سوم انجام وظیفه می‌کند و در هنگام حملات از جناحین با پیوستن به نفراتی که از دو جناح اضافه می‌شوند قدرت و تحرک خاصی به خط حمله و کارهای هجومی پیروزی می‌دهد. 

البته سپاهان نیز در نقطه مقابل این تفکرات هجومی پیروزی، در ضد حمله‌ها یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. دفاع خطی پیروزی با توجه به نوع ضدحمله‌های سپاهان برای تیم میزبان یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

به اعتقاد من چنانچه، حمایت لازم از سوی دروازه‌بان و سایر عناصر دفاعی این تیم از مدافعان میانی پیروزی انجام نگیرد آنها در برابر عمادرضا و احتمالاً سیدصالحی دچار مشکل خواهند شد.

ستاره : خلیلی

بدون شک ستاره این روزهای تیم قطبی، آقای گل رقابت‌های لیگ برتر و مهاجم شماره ۹ سرخ‌ها است. محسن خلیلی با ۱۷ گل زده بیشترین تأثیر را در  درخشش  تیم سرخپوش داشته و خصوصاً در بازی‌های اخیر بهترین بازیکن تیمش بوده است.

تک‌مهاجم سرخ‌ها از موقعیت‌هایش در این چند هفته به خوبی استفاده کرده و پیروزی را به گل‌های حساسی رسانده است. دقت این بازیکن در لحظات حساس بازی با صباباتری، جدال قهرمانی را به روز پایانی رساند.

خلیلی حالا امید اول قطبی به شمار می‌رود و امیدوار است در روز پایانی قهرمانی تیم سرخپوش را همزمان با آقای گلی خود جشن بگیرد.

کد خبر 52030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز