همشهری آنلاین: هیچ کدام از مدعیان قهرمانی لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور قدر موقعیت‌هایی که در هفته سی و دو نصیبشان شد ندانستند

در این میان شاید پرسپولیس بیش از دیگران حسرت امتیاز‌های از دست رفته را بخورد چون نتوانست از از نتیجه تساوی سپاهان و صباباتری سود ببرد. در بازی‌های این هفته که در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد تیم فوتبال پرسپولیس در خانه در برابر برق شیراز با نتیجه مساوی متوقف شد و صباباتری در اصفهان تیم فولاد مبارکه این شهر را با نتیجه 2 بر 2 از جهش برای قهرمانی نگه داشت.

در بازی پرسپولیس و برق شیراز که با حضور حدود 70 هزار تماشاگر برگزار شد، پس از آنکه تیم میزبان نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر و با گل دقیقه دقیقه 44 خلیلی به پایان رساند خود را اولین شانس قهرمانی لیگ می‌دانست چود همزمان در اصفهان، نمیه اول بازی صبا و سپاهان به سود صبا به پایان رسیده بود. اما این امید پرسپولیس با گلی که در دقیقه 57 توسط عابدی برای برق شیراز به ثمر رسید کمرنگ شد.

در اصفهان اما بازی با هیجان بیشتری دنبال شد. پس از آن که تیم سپاهان در دقیقه 58 با ضربه عماد رضا به گل رسید، در استادیوم آزادی تهران سکوت بر طرفداران پرسپولیس حکمفرما شد، دقیقا برعکس اتفاقی که در ورزشگاه فولاد شهر و پس از اعلام خبر گلزنی تیم برق افتاد. سکوت پرسپولیسی‌ها اما وقتی بیشتر شد که حسین کاظمیان گل دوم را برای سپاهان به ثمر رساند؛ این بار در دقیقه 73. پس از این گل طرفداران تیم پرسپولیس که دروازه تیمشان چند بار حتی با خطر بازشدن هم تهدید شد شاید در پس سکوت خود امیدوار بودند دست‌کم پرسپولیس گل دیگری نخورد. امید را اما به طرفداران بی‌صدای این تیم، گل دقیقه 78 فریدون فضلی، مهاجم تیم صبا بازگرداند. پس از این گل تیم پرسپولیس که آرایشی تمام هجومی گرفته بود و آقایی و ماته را به جای کعبی و نیکبخت وارد بازی کرده بود تلاش بسیاری کرد تا اتفاقات عجیب هفته سی و دوم را به سود خود تمام کند.

اما انگار هفته سی و دوم قرار نبود به هیچ تیمی روی خوش نشان بدهد، حتی بیرون کشیدن نبی‌الله باقری‌ها از خط دفاع این تیم و افزودن فراز فاطمی به مهاجمان تیم پرسپولیس نیجه نداد. این بازی هم همانند بازی صباباتری و سپاهان با نتیجه مساوی به پایان رسید. به این ترتیب هیچ کدام از مدعیان قهرمانی لیگ قدر موقعیت‌های خود در هفته سی و دم لیگ برتر ندانستند و صدر جدول بی هیچ تغییری و تنها با اضافه شدن یک امتیاز به هر کدام از امید‌های قهرمانی دست نخورده ماند؛ سپاهاین با 55 امتیاز، پرسپولیس با 53 امتیاز و صباباتری با 52 امتیاز.

دیگر بازی‌های هفته
در دیگر بازی‌های این هفته رقابت‌های لیگ‌برتر بیشتر بازی‌ها با نتیجه مساوی به پایان رسید که مهم‌ترین آن‌ها بازی استقلال تهران و پاس همدان است. این بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

نفت که خطر سقوط به دسته دوم به شدت تهدیدش می‌کند نتوانست از ذوب‌آهن بیشتر از یک امتیاز بگیرد و این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
مقاومت و استقلال اهواز به نتیجه دو بر دو رضایت دادند. پیکان و مس هم نتیجه‌ای بهتر از یک بر یک به دست نیاوردند.

در دیگر بازی‌های این هفته اما ابومسلم تیم سقوط کرده شیرین‌فراز را یک بر صفر شکست داد، پگاه دست به کار بزرگی زد و تیم سایپای کرج را یک بر صفر شکست داد و تیم ملوان که احتیاج مبرمی به سه امتیاز بازی داشت تا از خطر سقوط فرار کند بازی را با سه گل به تیم راه‌آهن تهران واگذار کرد.

با توجه به کسب نتایج این هفته، در پایین جدول پگاه خود را برای ماندن در لیگ برتر امیدوارتر کرد، ملوان خود را به لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور نزدیک‌تر می‌بیند و صنعت نفت هم جایگاه لرزان خود در انتخای جدو ل را حفظ کرد.

کد خبر 51530

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز