پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برنامه کنسرت گروه موسیقی آوا به خوانندگی استاد محمدرضا شجریان که از نیمه اردیبهشت ماه در آمریکا آغاز شده تا یک ماه دیگر ادامه دارد

به گزارش ایرنا کنسرت بهاریه گروه موسیقی آوا در قالب دو بخش برگزار می‌شود ، بخش نخست این کنسرت در دستگاه شور و افشاری به آهنگسازی سعید فرج پوری و بخش دوم در دستگاه ماهور با آهنگسازی مجید درخشانی بر روی اشعاری از سعدی، حافظ و مولانا اختصاص دارد.

گروه موسیقی آوا در شهرهای دو شهر مونترال و تورنتو کانادا و در ده شهر آمریکا برگزار می‌شود.

نخستین اجرای گروه آوا پس از کانادا با شهر سانفرانسیسکو آغاز و در لس آنجلس، سیاتل، واشنگتن، نیویورک ،شیکاگو و آتلانتا ادامه پیدا می‌کند.

سعید فرج پوری، مجید درخشانی، حسین بهروزی نیا، حسین رضایی نیا و همایون شجریان از اعضای گروه موسیقی آوا هستند که در این اجرا محمدرضا شجریان را یاری می‌کنند.

این کنسرت‌ها نخستین برنامه استاد شجریان پس از عمل جراحی‌اش محسوب شده و مدیر اجرایی برگزاری تور ‪ ۴۰‬روزه گروه موسیقی آوا در کانادا و آمریکا به عهده حسین بهروزی نیا است.

افسانه موسیقی شرق  

کنسرت شجریان استاد موسیقی ایرانی بازتاب بسیاری نیز در رسانه‌های خارجی داشته است به نحوی که گلوب‌اند میل شجریان را افسانه موسیقی شرق خوانده است.

روزنامه ونکوور سان هم در مطلبی آورده است :صدای شجریان بسیار قابل انعطاف و عمیقا روح افزاست.

نشریه جورجیا استریت نیز گزارشی طولانی از شجریان و توانایی‌های ویژه‌اش منتشر کرده است و در این گزارش آورده که شجریان صدایی پیچیده با اوج و فرودهایی بی‌نظیر دارد.

کد خبر 51977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز