پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

خودروهای «برقی» برای حفظ محیط‌زیست و حفظ درختان وارد بوستان جنگلی «چیتگر» می‌شود. 

خودروی برقی چیتگر

همشهری آنلاین: خودروهای «برقی» برای حفظ محیط‌زیست و حفظ درختان وارد بوستان جنگلی «چیتگر» می‌شود. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 22 گفت: «پارک جنگلی چیتگر با داشتن 950 هکتار مساحت، بزرگ‌ترین پارک جنگلی تهران است که پیست دوچرخه‌سواری دارد و از طرفی امکان دسترسی به آن از طریق 2 ایستگاه مترو فراهم شده است بنابراین پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که امکان ورود شهروندان با خودرو به این بوستان از بین برود. برای همین، طرح عدم ورود خودروها به چیتگر اجرا شد.»
«احسان صفایی»، معاون خدمات شهری منطقه۲۲، افزود: «این طرح با هدف افزایش حفظ و نگهداشت بوستان جنگلی چیتگر انجام شد. چون در گذشته، علاوه بر ایجاد آلاینده‌های صوتی و هوا از سوی خودروها در بوستان جنگلی، برخی از شهروندان با ورود به نقاط دست نیافتنی موجب آتش‌سوزی می‌شدند و مشکلات دیگری به وجود می‌آمد. اما اکنون با اجرای این طرح، تخریب در بوستان به صفر رسیده و حتی با وجود 50 هزار نهال، هیچ تخریبی ندیده‌ایم.»
او درباره چگونگی دسترسی شهروندان به محدوده‌های میانی بوستان، گفت: «در این بوستان با توجه به وجود مسیر دوچرخه‌سواری، امکان گشت‌وگذار با دوچرخه وجود دارد. از طرفی، خودروهای برقی برای جابه‌جایی شهروندان به‌ویژه سالمندان پیش‌بینی شده است که در ایستگاه‌های مختلف توقف کرده و خدمات ارائه می‌دهند.» 
 به گفته صفایی، بر اساس نظرسنجی که اداره روابط‌عمومی شهرداری منطقه 22 از شهروندان داشته، 80‌درصد شهروندان از طرح بدون خودرو در بوستان جنگلی چیتگر رضایت داشته‌اند و حتی این شیوه کار، موجب افزایش کسب و کار از 10‌درصد به 18‌درصد شده است. 

کد خبر 518948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha