هجوم ملخ‌های صحرایی تاکنون ۴۵ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی را آلوده کرده است.

ملخ‌های مراکشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قوسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: هم اکنون ۴ شهرستان مرزی خراسان جنوبی آلوده به این آفت هستند که بیشترین سطح هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات شهرستان نهبندان بوده است.

وی افزود: از اول اردیبهشت‌ماه ملخ‌های صحرایی به استان هجوم آورده‌اند، برای مقابله با کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی و جلوگیری از گسترش این آفت، به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

قوسی به اعتبارات کم مقابله با این آفت اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران استانداری قول مساعد ۸۰۰ میلیون تومان را در این خصوص داده که جوابگوی نیازها نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: ۳۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان منابع برای تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

قوسی با اشاره به افزایش چند برابری هجوم ملخ‌ها نسبت به پارسال افزود: سال گذشته هجوم ملخ‌ها فقط در نهبندان گزارش شد، اما امسال شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و درمیان هم به این آفت آلوده شدند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، آمار سطوح آلوده به ملخ‌های صحرایی روزبه‌روز در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۵۰ هزار هکتار برسد.

قوسی گفت: برای مقابله با آفت ملخ صحرایی تاکنون ۱۸ هزارو ۱۸۷ هکتار از کانون‌های آلوده به این ملخ‌ها در چهار شهرستان آلوده به آفت سم‌پاشی شده است.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر افزود: دامداران از چرای دام‌ها در مناطقی که سم‌پاشی شده و درگیر آفت هستند، خودداری کنند تا دام‌های آن‌ها به خطر نیفتند.

کد خبر 517989
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha