مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
۰ نفر

پرتاب سفینه دراگون سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس حامل دو فضانورد ناسا تا روز شنبه ۱۰ خرداد به تاخیر انداخته شد.

Falcon-9

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از لایوساینس شرکت اسپیس‌ایکس قرار بود بعدازظهر چهارشنبه (۷ خرداد) در مامویتی به نام Demo-2 دو فضانورد ناسا به نام‌ها باب بنکن و دوگ هرلی را با سفینه سرنشین‌دار دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

اما وضعیت بد آب‌وهوایی باعث شد که پرتاب موشک فالکون ۹ حامل سفینه دراگون کمتر از ۲۰ دقیقه قبل شروع شمارش معکوس به تاخیر انداخته شد.

فرصت بعدی پرتاب سفینه با توجه به مکانیک مداری و سایر عوامل مانند ترافیک در ایستگاه فضایی بین‌المللی روز شنبه ساعت ۳:۲۲ بعدازظهر به وقت ساحل شرقی آمریکا (۱۹:۲۲ به وقت گرینیچ) است.

Demo-2 نخستین پرواز مداری سرنشین‌داری است که پس از بازنشسته شدن شاتل‌های فضایی ناسا در سال ۲۰۱۱ از خاک آمریکا انجام می‌شود. از آن هنگام به بعد فضانوردان آمریکایی با استفاده از سفینه فضایی روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته‌اند و از آن بازگشته‌اند.

ناسا و شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ سال‌هاست که در تلاش بوده‌اند این وابستگی را پایان دهند. این دو شرکت در سل ۲۰۱۴ قراردادی چند میلیارد دلاری با ناسا امضا کردند تا شش ماموریت سرنشین‌دار عملیاتی را به ایستگاه فضایی به اجرا درآورند.

اسپیس‌ایکس پس از ماموریت Demo-2 خواهد توانست این ماموریت‌ها را به اجرا درآورد. اما بوئینگ عقب‌تر است و هنوز باید سفینه خود به نام استارلاینر CST-100 را در ماموریتی بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

کد خبر 515895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha