رییس شورای شهر تهران گفت: در صورت طرح صحیح موضوع فلسطین می‌‍توان در کشور یک اجماع ملی در جریانات مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی وقومی نسبت به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین ایجاد کرد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران افزود: در آستانه روز جهانی قدس که ابتکار امام خمینی جهت وحدت جهان اسلام علیه رژیم غاصب اسرائیل است، قرار داریم.

وی افزود: امسال بدلیل شرایط ناشی از پاندمی کرونا، از یکسو نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس در مسجدالاقصی و اکثر مراکز مهم جهان اسلام برگزار نمی‌شود و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی طرح‌های گستاخانه را جهت تشدید تجاوز به حقوق ملت مظلوم فلسطین در در دست اجرا دارد.

هاشمی افزود: این طرح‌ها تحت‌الشعاع توجه افکار عمومی به بیماری جهانی، قرار گرفته و به شدت در دست اجراست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی از دولت‌های اروپایی نیز نسبت به این اقدامات یکسویه و ماجراجویانه دولت اسرائیل در اراضی اشغالی هشدار داده‌اند.

به گفته هاشمی، در تهران نیز اگر چه راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود اما سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس امسال فرصت مناسبی است که می‌توان مساله فلسطین را با فعالیت صحیح در رسانه‌ها و فضای مجازی به محل توجه افکار عمومی در سطح داخلی و بین‌المللی تبدیل کرد که لازمه آن عدم ورود رسانه ملی و رسانه‌های رسمی کشور به مباحث اختلافی و انحرافی مذهبی، سیاسی و فرهنگی است که موجب تفرقه در سطح جامعه و جهان اسلام می‌شوند.

وی گفت: در اینجا مناسب است یادی کنیم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که تا سال ۱۳۸۷ خطیب ثابت نماز جمعه تهران در روز جهانی قدس بود و موضوع فلسطین در ایران با انتشار کتاب مساله فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در ایران در سال ۱۳۴۲ بالغ بر ۷۷ سال پیش مطرح شد. این کتاب مورد حمایت و توصیه شخصیت‌های برجسته کشور از امام خمینی تا دکتر مصدق قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در صورت طرح صحیح موضوع فلسطین می‌‍توان در کشور یک اجماع ملی در جریانات مختلف سیاسی، فرهنگی، مذهبی وقومی نسبت به سرنوشت ملت مظلوم فلسطین ایجاد کرد.

  • عذرخواهی هاشمی از شهروندان

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از مردم تهران عذرخواهی کرد و گفت: به دلیل بگو و مگوها و اختلافات پیش آمده در جلسه قبلی شورای شهر عذرخواهی می‌کنم.

اختلاف نظر اعضای شورای شهر در جلسه پیشین شورا سبب شد تا سه عضو شوا (محمد سالاری، محمد علیخانی و حسن خلیل‌آبادی) صحن شورا را ترک کنند.

کد خبر 513281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha