پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

یوشیتا رقمی: در فاصله بین قله‌های پربرف هیمالیا و دشت‌های پر از سرچشمه‌های رودگنگ، سرزمین شگفت‌انگیزی قرار گرفته است که نپال نام دارد. .

جذابیت‌های متنوع این بخش از زمین، سبب شده است که سالانه هزاران جهانگرد با سلیقه‌های مختلف به نپال سفر کنند و بعضی از آنها حتی مسافرت‌های چند روزه خود را به اقامت‌های چند ماهه تبدیل می‌کنند.

قرار گرفتن نپال در کوهپایه هیمالیا هر ساله بسیاری از کوهنوردهای جهان را به سوی خود جذب می‌کند تا برای فتح قله‌های مختلف این کوه، صعود خود را از نپال آغاز کنند. از طرفی شهرهای تاریخی قدیمی با کوچه‌های تنگ و خانه‌های چند طبقه با بالکن‌های چوبی، که از قرن‌ها پیش برجای مانده‌اند و معبدهای کهن و باشکوه بودایی و هندو، که هزاران سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده‌اند، از جمله جاذبه‌هایی هستند که  جهانگردان علاقه‌مند به آثار تاریخی را به‌سوی خود می‌کشانند.

طبیعت زیبای نپال با گیاهان متنوع و گل‌های رنگارنگ، صدها گونه پرنده زیبا، هزاران نوع حشره و پروانه، جانورانی چون کرگدن تک‌شاخ، ببر بنگال و تمساح پوزه‌باریک، که متأسفانه هر سه در خطر انقراض هستند و ده‌ها نوع پستاندار دیگر، از جاذبه‌های طبیعی نپال هستند.  همه اینها را می‌توانید در پارک ملی «چیتوان»، که جزو آثار ثبت شده یونسکو است، ببینید.

 از همه مهم‌تر مهمان‌نوازی مردم آرام، خوشرو و مهربان نپالی است، مردمی با لباس‌های رنگارنگ که در بازارهای پر از مغازه و دست‌فروش، صنایع دستی، گل و  میوه‌های رنگارنگ می‌فروشند. اینها دیدنی‌هایی هستند که تا ابد خاطره خوش نپال را برای شما به یادگار می‌گذارند.

در بازارهای کوچک روستایی انواع میوه‌های رنگارنگ و ماهی خشک فروخته می‌شود

ساح پوزه‌باریک، یکی از حیوان‌های کمیاب جهان است که در پارک ملی چیتوان زندگی می‌کند

پیرزن تبتی ساکن نپال، نخ‌ می ریسد

تعدادی از آخرین بازمانده‌های کرگدن تک‌شاخ در حال آب‌تنی

کد خبر 51172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز