پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها ممکن است «میزبان‌های واسطه خاموش» ویروس کرونا باشند، چرا که ممکن است هیچ علامتی از عفونت با این ویروس را بروز ندهند.

Feline

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  بیزنس اینسایدر نتایج یک پژوهش جدید که در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نشان‌دهنده امکان «سرایت محدود هواپخش» ویروس کرونا میان گربه‌های دارای ویروس کرونا و گربه‌های بدون آن که در یک خانه نگهداری می‌شدند، است.

پژوهشگران در این بررسی یه گربه را که سابقه عفونت قبلی با ویروس کرونا عامل بیماری کووید-۱۹ را نداشتند، با ویروس آلوده کردند و بعد آنها را با سه گربه عاری از ویروس در یک جا نگهداشتند تا ببینند آیا ویروس می‌تواند از طریق سرایت مستقیم به گربه‌های سالم منتقل شود یا نه. پژوهشگران هر روز این گربه با سواب بینی و مقعد برای ویروس کرونا آزمایش می‌کردند.

این پژوهشگران دریافتند در طول سه روز ویروس در نمونه‌های همه گربه‌های آلوده شده یافت می‌شود و در طول هشت روز آزمایش کرونای همه گربه‌های سالم هم مثبت شد. ریزش ویروس از گربه‌هایی که در ابتدا آلوده نشده بودند، برای چهار تا پنج روز ادامه یافت.

نکته جالب این بود هیچکدام از این شش گربه علائمی از جمله افزایش دمای بدن، کاهش وزن یا بیماری چشمی بروز ندادند.

این پژوهشگران می‌گویند با توجه به این یافته‌ها لازم است زنجیره سرایت بالقوه انسان-گربه- انسان ویروس کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

یک پژوهش دیگر در ماه پیش هم نشان داد که ممکن است گربه‌ها به عفونت با ویروس جدید کرونا حساس باشند و بتوانند آن را به گربه‌های دیگر منتقل کنند. با این وجود کارشناسان می‌گویند اغلب گربه‌های خانگی در معرض خطر عفونت  با ویروس کرونا نیستند و شاهدی وجود ندارد که این ویروس از این حیوانات به صاحبانشان منتقل شود.

در مقابل گزارش‌هایی درباره انتقال ویروس کرونا از انسان‌ها به گربه‌سانان منتشر شده است.

کد خبر 511648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عظيم IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 0
    چرا سگ ها رو نمى گوييد دقيقا مانند گربه سانان هستند