نتیجه آزمایش کروناویروس یک سگ خانگی در هنگ‌کنگ مثبت اعلام شد تا نخستین مورد انتقال ویروس از انسان به حیوان ثبت شود.

Pomeranian

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، هر چند سطح و میزان کرونا در بدن این سگ خانگی نژاد پامرانین بسیار پایین و ضعیف ارزیابی شده اما مقام‌های هنگ‌کنگی از مردم خواسته‌اند نگران نباشند و حیوان‌های خانگی خود را در کوچه و خیابان رها نکنند. با اینکه پیش‌تر موردی از ابتلای حیوان‌ها به ویروس کرونا گزارش نشده بود اما به احتمال فراوان این سگ از انسان‌ها کرونا گرفته است.

مسئولان بهداشت و درمان هنگ‌کنگ به مردم هشدار داده‌اند از نوازش کردن بیش از اندازه حیوان‌ها یا بوسیدن آنها خودداری کنند. این هشدار برای کاهش خطر انتقال ویروس از انسان به حیوان و برعکس است. صاحب این سگ پامرانین به بیماری کووید-۱۹ مبتلا بود اما خود حیوان مدت‌ها نشانه‌ای از ابتلا به ویروس بروز نداده بود.

کارشناسان بهداشتی از جمله مسئولان سازمان جهانی بهداشت WHO در حال بررسی موضوع هستند تا ببینند انتقال ویروس از فرد بیمار به حیوان بوده یا سگ در تماس با سطوح آلوده به کرونا مبتلا شده است. در هنگ‌کنگ بیش از ۱۰۳ نفر به کروناویروس مبتلا شده و هزاران نفر در قرنطینه خانگی هستند.

سگ پامرانین در سه نوبت برای میزان ابتلا به کووید-۱۹ آزمایش شد و پاسخ هر سه آزمایش او مثبت بود. حیوان در حال حاضر در اداره کشاورزی و ماهیگیری هنگ‌کنگ در قرنطینه است و با بهتر شدن حالش به صاحب خود بازگردانده می‌شود.

کد خبر 489680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha