مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: وضع عوارض صادراتی تولید محصول خرمای این استان را دچار چالش کرده است.

خرما

به‌گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی حسینی‌نژاد در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری کرمان افزود: قیمت خرما در سال ۹۸ بیش از ۲۲ هزار تومان و اکنون این نرخ به علت برخی چالش ها از جمله عوارض صادراتی به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به متوسط مصرف خرما کشور ۸۰ هزارتن در ماه مبارک رمضان است، اظهارکرد: همچنین کرونا موجب کاهش قیمت محصولات خرمای استان کرمان شد و در ماه مبارک رمضان بازار داخلی را تامین کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: برنامه ریزی کنیم که تصمیمات ملی در حوزه محصولات کشاورزی و خرما، استان کرمان را در حوزه تامین نیاز داخلی و صادرات دچار چالش نکند.

وی اظهار کرد: درحال رایزنی برای بحث تعهد ارزی محصول صادراتی پسته هستیم اما با توجه به چالش های ارزی کشور این چالش به راحتی عملیاتی نمی شود.

حسینی‌نژاد بیان کرد:مشکل ما فقدان مدیریت واحد در محصول پسته است. از طریق تهاتر و با تعویض کالا با کالا می توانیم پسته را بفروشیم و به جای آن تجهیزات و ماشین آلات شرکت مس را با مدیریتی واحد وارد کنیم. 

وی اضافه کرد: رقابت کاذبی در استان کرمان اتفاق افتاده که قیمت پسته را کاهش می دهد.

سعید برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: آثار کرونا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان محصولات کشاورزان این منطقه خسارت دید که جای رسیدگی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: بیمه بیکاری ۳ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال است که با تاخیر پرداخت می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: محدودیت‌های ناشی از صادرات مثل تعرفه را برای بازه زمانی کوتاه مدت لغو کنیم که کاهش صادرات استان کرمان جبران شود.

وی بیان کرد: همچنین مشوق های صادراتی جایگزین تعرفه ها شود زیرا صادرات غیرنفتی ما به شدت کاهش یافته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مصادیق این بخش را اتاق بازرگانی احصا کند و در صورتی که ستاد ملی کرونا آن را تصویب کند، کرمان ۷۰ درصد استان ها سهم می‌برد.

کد خبر 511590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha