مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: تنظیم نبودن و وضع نکردن مقررات برای محصولات صادراتی آسیب‌دیده از کرونا، موجب انباشت محصول خرما و پیاز در استان شد که باید این مشکل رفع شود.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: در صورتی که ۷۶ میلیارد تومان یارانه کارمزد برای بخش کشاورزی پرداخت شود به رفع مشکلات تولید در کشاورزان کمک می‌شود.

وی اظهار کرد: اثر کرونا بر وضعیت اقتصادی و محصولات صادراتی استان بسیار عمیق ارزیابی می‌شود و جبران این خسارت‌ها دشوار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در صورتی که فکری برای این مسائل و مشکلات استان نکنیم، در سال‌های آینده نیز کسب و کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمان و بخش خصوصی در ایام شیوع ویروس کرونا سهم خود را در کمک کادر به درمانی انجام داده و با توجه به مسئولیت اجتماعی در این زمینه خوش درخشیده است.

طبیب‌زاده گفت: بین ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و رسیدن به اجرایی شدن آنها در سازمان‌های استانی و شهرستانی فاصله بسیاری وجود دارد بنابراین مصوبات و ابلاغ آنها از سوی دولت و رسانه‌ها، به منزله لازم‌الاجرا بودن تلقی شود.

وی تصریح کرد: این نهاد هرچه را که در زمینه مالیات، بانک‌ها و بیمه برای کمک به تولید لازم بوده، گردآوری کرده که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مصوب و در شورای کشور نهایی شود و آمادگی تدوین این قانون کلی در کرمان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: جنوب کرمان بازارهای خوب صادراتی برای محصولات گلخانه‌ای به‌دست آورده بود که شیوع کرونا به آن ضربه زد.

طبیب‌زاده افزود: موسسه ملل به عنوان یک شرکت توانمند مدیریت صادرات محصول جنوب را برعهده بگیرد که در کنار آن پایانه صادراتی، لجستیک کلی و فعال کردن فرودگاه را انجام دهد.  این موسسه گلخانه‌هایی در شهرستان کهنوج و شمال کشور دارد که برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات گلخانه‌ای کشور سازماندهی می‌کند.

کد خبر 512374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha