معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور و ارسال بخشنامه ای به استانداری ها بر رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی در این زمینه از سوی شهرداری ها تاکید کرد.

حیوان آزاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: این بخشنامه با توجه به دریافت گزارش‌های واصله از برخی شهرها و پایش صورت پذیرفته مبنی بر عدم رعایت برخی از ضوابط مقرر در دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بدون صاحب و در راستای تحقق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر وظیفه‌مندی شهرداری‌ها در جلوگیری از شیوع  امراض ساریه انسانی و حیوانی و ساماندهی حیواناتی که در شهرها بلاصاحب هستند و به منظور ارتقاء سلامت، بهداشت و امنیت شهروندان و رعایت اصول و قواعد اخلاقی برخورد با حیوانات بلاصاحب صادر و ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: در این بخشنامه بر اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بدون صاحب با رعایت حقوق حیوانات و پرهیز از برخوردهای غیراصولی و تطبیق اقدامات و برنامه‌های در دست انجام با دستورالعمل مذکور تاکید شده است.

جمالی نژاد همچنین تشکیل و برگزاری مستمر کارگروه ساماندهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در سطح استان و شهرستان با تاکید بر حضور فعال اعضاء کارگروه و تسریع در راه‌اندازی مرکزی جهت ساماندهی حیوانات ناقل بیماری به انسان در استان‌های فاقد این مراکز را دیگر موضوعات این بخشنامه عنوان نمود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای غیردولتی و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اجرای بهینه طرح از جمله در زمینه درمان، غذارسانی، عقیم‌سازی و سایر امور مربوطه و دریافت پیشنهادهای تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در سطح شهرها در جهت تکمیل و بهبود روش های اجرایی فعلی و دستورالعمل ابلاغی و اطلاع رسانی به شهروندان پیرامون نحوه اجرای صحیح مفاد دستورالعمل و اقدامات در دست انجام در این زمینه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: از معاونت های عمرانی استانداری ها خواسته شده این موارد را به تمامی شهرداری‌های تابعه ابلاغ و نظارت دقیق بر اجرای آن به عمل آورند و در صورت تخطی از ضوابط دستورالعمل،‌ با خاطیان برخورد قانونی ‌شود.

کد خبر 511581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha