مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر لزوم استعدادسنجی سگ‌های بلاصاحب برای بهره‌گیری در موارد خاص گفت: می‌توانیم با ایجاد مقدمات این استعدادسنجی برخی سگ‌ها را که تربیت‌پذیرند برای کنترل بحران یا نگهبانی استفاده کنیم.

سگ‌

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی مفاخریان در جلسه کمیته علمی کنترل حیوانات شهری با تاکید بر این که کنترل سگ‌ها نیاز به مدیریت چند جانبه دارد، اظهار کرد: ملاحظاتی که در خصوص استانداردهای محیط شهری و تغییرات در اکولوژی شهری وجود دارد باعث می‌شود تا رویکرد کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر اهمیت پیدا کند.

 وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون نظرات متناقضی درباره روش اجرایی این امر وجود دارد و این نظرات با توجه به رویکرد اصلی حمایت از حیوانات، محیط زیست شهری یا حیات وحش تقسیم بندی می‌شود.

 مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر لزوم اتخاذ یک رویکرد علمی برای کنترل سگ‌های بدون صاحب در پایتخت تاکید کرد و افزود: ما به دنبال یک رویکرد علمی هستیم و برای این امر به کمک متخصصان موضوع نیاز داریم. در واقع به دنبال راه حلی هستیم که افزایش جمعیت سگ‌ها در شهر را بدون یوتانایز و به صورت کاربردی کنترل کنیم.

مفاخریان با بیان این که رسیدن به الگوی مناسب و علمی برای کنترل سگ‌های پایتخت می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران شود، گفت: این الگوی مناسب باید علاوه بر کنترل جمعیت سگ‌ها، به آسیب‌های احتمالی به محیط شهری هم توجه ویژه داشته باشد. در این مسیر کمیته علمی باید بازوی مشورتی شهرداری برای این مساله باشد.

وی در پایان به کاربرد برخی از سگ‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چنین امکانی در شرکت وجود ندارد، اما می‌توانیم مقدمات را برای استعدادسنجی سگ‌ها فراهم کنیم تا برخی از سگ‌ها که تربیت‌پذیر و مستعد هستند برای کنترل بحران یا نگهبانی و ... شناسایی شوند.

کد خبر 506669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha