مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: با بالا رفتن جمعیت سگ‌های بدون صاحب و وجود گرگ در حواشی شهرها، احتمال جفت‌گیری گرگ و سگ و شکل‌گیری گرگاس دور از انتظار نیست.

گرگاس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فردین حکیمی در خصوص شکل‌گیری گونه گرگاس که حاصل جفت‌گیری سگ و گرگ است در استان البرز گفت: نمی‌توان منکر این موضوع شد چون با توجه به جمعیت بالای سگ‌های بدون صاحب و حضور گرگ در حاشیه شهر احتمال جفت‌گیری و شکل گرفتن این‌گونه دو رگه وجود دارد.

حکیمی افزود: یکی از جنبه‌های تأکید بر کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب به همین دلیل است، چون وقتی جمعیت سگ‌های بدون صاحب زیاد شود تداخل زیستگاهی پیش‌آمده و احتمال جفت‌گیری میان سگ و گرگ بالا می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز ادامه داد: منطقه حلقه دره در استان البرز یکی از مناطق حساس به شمار می‌رود که هم جمعیت سگ بدون صاحب در آن بالاست و هم با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرارگرفته احتمال حضور گرگ در آن وجود دارد.

این مسئول در خصوص اینکه آیا تاکنون گونه گرگاس در استان مشاهده‌شده است یا خیر هم اعلام کرد: سال ۹۸ یک مورد در ماهدشت مشاهده شد اما فعلاً خطری با عنوان گرگاس وجود ندارد ولی این موضوع دور از انتظار نیست.

وی در خصوص اینکه در برخی استان‌های کشور برخی افراد به پرورش این‌گونه اقدام می‌کردند، اظهارکرد: تاکنون موردی از پرورش گرگاس در استان البرز نداشته‌ایم اما اگر با این موضوع مواجه شویم قطعاً برخورد خواهیم کرد.

حکیمی در خصوص کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در استان البرز هم اضافه کرد: تاکنون اقداماتی در این زمینه انجام‌شده اما به حد رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: تأکید ما در این بخش کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب است نه کشتار با سلاح گرم و...

گفتنی است در شرایطی که گونه گرگاس متولد شود ویژگی درندگی را از گرگ و ویژگی نترس بودنش را از سگ به ارث می‌برد و به‌این‌ترتیب نسبت به گرگ حمله‌ورتر خواهد بود و به‌این‌ترتیب جان انسان را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 507615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha