مجموع نظرات: ۳
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار گفت: از هفته گذشته قرار گذاشته‌ایم هر سال واکسن هاری به همه‌ سگ‌هایی که در اختیار داریم و زنده‌گیری می‌شوند به صورت دائم تزریق شود تا اگر شهروندی دچار گازگرفتگی شد خطر جانی برای او نداشته باشد.

نگهداری از سگ های بلاصاحب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار درباره افزایش سگ‌های بی‌صاحب و همچنین گربه‌ها در سطح شهر تهران گفت: برنامه ما در مورد سگ‌های بلاصاحب است. در مورد گربه‌ها ـ با توجه به اینکه پراکندگی آن‌ها زیاد است ـ هیچ برنامه و دستورالعملی نداریم. 

وی ادامه داد: برای سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه ایستگاهی داریم که آنها را زنده‌گیری می‌کنند. در آنجا عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری انجام و از سگ‌ها نگهداری می‌شود. برخی از آن‌ها را طبق فرایندی که تعریف کرده‌ایم، در جاهایی که خطر ندارند رهاسازی و تعادل را برقرار می‌کنیم. 

عقیم‌سازی ۲ هزار سگ تاکنون

محمدی درباره تعداد سگ‌هایی که در تهران عقیم‌سازی شده‌اند، گفت: به طور متوسط ۲ هزار سگ عقیم‌سازی شده‌اند اما این چرخه در گردش است و از جاهای دیگر حیوانات وارد شهر تهران می‌شوند.

وی ادامه داد: از هفته گذشته قرار گذاشته‌ایم که هر سال واکسن هاری به همه‌ی سگ‌هایی که در اختیار داریم و زنده‌گیری می‌شوند به صورت دائم تزریق شود تا اگر شهروندی دچار گازگرفتگی شد خطر جانی برای او نداشته باشد. 

عقیم‌سازی همه سگ‌های بدون صاحب تا ۳ سال دیگر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار با تاکید بر اینکه این کار در حال انجام است، افزود: حدس می‌زنم در یک پروژه ۳ ساله عقیم‌سازی همه‌ی سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود و این اتفاق شدنی است. 

وی در واکنش به اینکه در دوره قبلی نیز تعداد سگ‌هایی که عقیم‌سازی شده‌اند ۲ هزار قلاده اعلام شده و اکنون نیز همین رقم اعلام می‌شود چگونه طی ۳ سال قرار است عقیم‌سازی همه سگ‌ها را به سرانجام برسانید، اظهار کرد: از این ۲ هزار سگ شاید روزی ۲، ۳ قلاده دچار مرگ طبیعی شوند. از طرفی رهاسازی نیز داریم. بخشی از این سگ‌ها در پارک‌های جنگلی زندگی می‌کنند. 

محمدی ادامه داد: بخشی را نیز حامیان از آرادکوه تحویل می‌گیرند و از آن‌ها نگهداری می‌کنند. در اطراف تهران خودشان نگهداری می‌کنند و هزینه‌ها نیز با خودشان است. اما در این بخش کمک می‌کنیم که این پروسه انجام شود. 

درخواست از وزارت کشور برای عقیم‌سازی سگ‌ها در سراسر ایران

محمدی افزود: در وزارت کشور تعاملی داشتیم و گفتیم این مساله را به صورت سراسری در کشور مورد توجه قرار دهند و در کل کشور عقیم‌سازی انجام شود. اگر بخواهیم این مساله کنترل شود باید به صورت یک ابلاغیه به همه استان‌های کشور ابلاغ شود که همه‌ی استان‌ها موظف به عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب شوند.

وی تاکید کرد: اگر برای مثال تهران عقیم‌سازی را انجام دهد و قم انجام ندهد فایده‌ای ندارد چون سگ‌ها از قم به تهران منتقل می‌شوند و همین نیز کار را در تهران بی‌فایده می‌کند.  اگر این اقدام در همه‌ی کشور انجام نشود به یک بحران تبدیل می‌شود. 

وجود ۵ هزار سگ بدون صاحب در تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران درباره آمار سگ‌های بلاصاحب تهران گفت: آمار دقیقی نمی‌شود داد اما بعید می‌دانم بیش از ۵ هزار سگ بلاصاحب در تهران داشته باشیم. 

در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری پیشنهاد یا لایحه‌ای برای ممنوعیت غذادهی به سگ‌های بدون صاحب و همچنین گربه‌ها در نظر ندارد، اظهار کرد: نمی‌شود با مردم مقابله کرد. می‌گویند دوستدار حیوانات هستیم و طبق غریزه شخصی این کار را انجام می‌دهند.

چیزی که در حیطه اختیارات ماست کنترل کردن تعداد سگ‌هاست که مهمترین محور مطرح است. 

محمدی درباره غذادهی به گربه‌ها نیز گفت: در دستورها و قوانین ما گربه‌ها نیستند.

کد خبر 647453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهرانی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    3 3
    سگها قسمتی از اکوسیستم زندگی شهرنشینی هستند و از پرنده ها ، موشها و سایر جانوران مرده تغذیه می کنند.نبودشان دردسرساز خواهدبود!؟
    • سهیل IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      3 0
      تهرانی عزیز سگ سانان من جمله سگهای بدون صاحب موجود در شهر تهران ذاتا مرده خوار نیستند بلکه فوق العاده با هوش هستند از موشها تغذیه نمیکنند چون مرده خوار نیستند اکثر لاشه های مرده موش موجود در سطح شهر به دلیل طعمه گذاری توسط شهرداری و... از بین میروند. از لاشه پرندگان مرده هم تغذیه نمیکنند. به دلیل بیماریهای مشترک سگ با انسان در شرایط موجود در تهران و کلان شهرها تردد سگ ها در شهر منطقی نیست . اگر از شهر هم دور شوند به دلیل اختلاط نژاد ضرر بسیار زیادی به مملکت دارن. مثل گرگسا ربطی به اکوسیستم شهری ندارد. دامپزشک