اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه۱۷ با هدف‌ ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و در راستای طرح کاپ (کاهش پسماند) غرفه نمونه بازیافت در محله بهاران راه‌اندازی کرد.

پسماند

همشهری آنلاین- رابعه تیموری: «رضا فرخی» رئیس اداره مدیریت پسماند با اعلام این خبر گفت: «در این غرفه بهای مواد بازیافتی فقط با پول و مواد شوینده پرداخت نمی‌شود و شهروندان می‌توانند در ازای تحویل مواد بازیافتی، اقلام متنوع دیگری مانند توپ فوتبال و والیبال، بلیت استخر، بلیت مترو، بن شهروند، گلدان، راکت تنیس و بدمینتون و... دریافت کنند.»

وی به نتایج مثبت اجرای آزمایشی این طرح اشاره کرد و توضیح داد: «بهمن سال گذشته غرفه بازیافت محله بهاران را به غرفه نمونه تبدیل کردیم که به‌صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.» 
به گفته فرخی با اجرای این طرح، میانگین ماهانه مواد بازیافتی جمع‌آوری شده در این غرفه از حدود ۲۵۰کیلوگرم به بیش از ۴۰۰کیلوگرم افزایش یافته است. 
وی افزود: «برای جلب مشارکت شهروندان، غرفه را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کردیم و ساعت فعالیت آن را افزایش دادیم که نتایج مطلوبی به همراه داشت.»

غرفه نمونه محله بهاران در خیابان سجاد جنوبی، جنب بازار میوه و تره‌بار بهاران واقع شده است. افزایش تعداد غرفه‌های نمونه از برنامه‌های اداره مدیریت پسماند منطقه در سال جدید است. 
 

کد خبر 510722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha