دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

منطقه ۲۱ از مناطق برتر شهرتهران به لحاظ مساحت و سرانه فضای سبز محسوب می‌شود سرانه فضای سبز آن از استانداردهای تعیین شده برای فضای سبز در شهرهای ایران و همچنین استانداردهای جهانی خیلی بیشتراست.

سوزن

همشهری آنلاین - مهدیه حسین‌زاده :استاندارد تعیین شده برای سرانه فضای سبز شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲‌مترمربع و استاندارد جهانی هم بین ۲۰ تا ۲۵‌مترمربع است. از طرف دیگر باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که باتوجه به شرایط منطقه و موضوع کم‌آبی که از دغدغه‌های اصلی کشور است، تغییر نوع پوشش گیاهی از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و به‌صورت مرتب هر سال بخشی از آن انجام می‌شود.

کار عمده ما در این خصوص حذف گیاه چمن به دلیل نیاز به آبیاری زیاد و در مقابل آن کاشت درخت و درختچه‌های مقاوم به کم‌آبی است. در جاهایی نیز که فضای سبز نیاز به واکاری دارد، درخت و درختچه‌های مقاوم جایگزین پوشش‌های گیاهی نامناسب می‌شود.

در حال حاضر درخت چنار به دلیل آب فراوانی که مصرف می‌کند، درخت توت به دلیل بحث سفیدبالک‌ها و درخت نارون به خاطر بیماری‌ها و آفت‌های بسیاری که دارند، حذف شده و درمقابل گیاهانی نظیردرخت سوزنی، زیتون‌تلخ، درخت عرعر و زبان گنجشک که با شرایط آب و هوایی و اقلیمی تهران مناسب و سازگارند جایگزین آنها می‌شود.  
 

کد خبر 510073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    نوشتيد سوزني ما فكر كرديم معتادها تزريقي حمله كردند چرا اسم كامل درخت را نمي آوريد؟