شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت فولکس واگن موفق شده است توافق کارکنان این شرکت برای افزایش ساعات کار هفتگی در شش کارخانه اش در آلمان بدون افزایش دستمزد را جلب کند.

در مقابل افزایش ساعات کار به میزان 4 ساعت در هفته که اکنون به 33 ساعت می‌رسد، 100 هزار کارمند این شرکت در مورد ادامه اشتغال خود تا سال 2011 ضمانت دریافت کردند.
این شرکت بزرگ اتومبیل سازی قول داده است نسل بعدی موفق ترین اتومبیل خود، گلف، را در کارخانه اصلی اش در ولفسبورگ بسازد. این شرکت می‌خواهد از هزینه تولید اتومبیل‌هایش بکاهد.

بازار فروش خودروهایی مانند گلف بسیار داغ است اما سود زیادی ندارد. شرکت فولکس واگن (VW) خواهان هفته کاری 35 ساعته بدون افزایش دستمزد بود.

 این شرکت همچنین به اتحادیه‌های کارگری قول داد که تولید انبوه یک مدل دیگر به کارخانه ولفسبورگ سپرده خواهد شد تا ظرفیت تولید آن به حداکثر، یعنی 460 هزار اتومبیل در سال، برسد.

 هورست نومان، مدیر منابع انسانی این شرکت گفت: «با حصول توافق بر سر کلیه مسائل مورد نظر، گام بزرگی به سوی بازسازی فولکس واگن برداشته‌ایم.»

 «مذاکرات خیلی سخت بود، اما مشخصه بارز این مذاکرات، تمایل مشترک طرف‌ها برای افزایش قدرت رقابت فولکس واگن بود. با بازگشت به ساعات کار عادی، به این هدف نائل آمده‌ایم.»

کد خبر 5097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز