دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

گروه بورس: رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور ۲ مجوز جدید برای تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری در این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در پی استقبال بازار سهام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کوچک، به زودی مجوز تاسیس ۲ صندوق‌ جدید صادر خواهد شد.

سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تاسیس ۶ صندوق سرمایه‌گذاری کوچک را صادر کرد که حداقل میزان سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها ۵۰۰ میلیون تومان و حداکثر آن ۵میلیار تومان است.

به گفته رضا کیانی رئیس اداره امور نمادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار همه این ۶صندوق موفق شدند حداقل سرمایه‌گذاری را تأمین کنند.

او گفت: به دنبال استقبال از این صندوق‌ها تا انتهای هفته جاری مجوز تاسیس ۲ صندوق دیگر صادر خواهد شد.

وی از ذکر نام این صندوق‌هاخودداری کرد اما در عین حال افزود: کارگزاری حافظ تاکنون توانسته است بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در صندوق داشته باشد.

کیانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امیدواریم تا انتهای فصل بهار مجوز ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری کوچک در بازار صادر شود.وی با بیان اینکه تاسیس چنین صندوق‌هایی برای کارگزاران مطلوب است، گفت: تاسیس چنین صندوق‌هایی برای کارگزاران مطلوب است زیرا کارگزاری که مدیر صندوق باشد می‌تواند به عنوان مدیر، ۲ درصد سود به دست آورد ضمن اینکه این میزان به غیر از دریافت کارمزد معاملات است.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است کارگزارانی که دارای مشتریان ثابت هستند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا پایان سال افزایش قابل توجهی داشته باشد مضاف براینکه از نظر ما کارگزارانی که مجوز سبد گردانی دارند برای تاسیس چنین صندوق‌هایی مناسب هستند.

این گزارش حاکی است به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کوچک که مجازند حداکثر تا سقف ۵ میلیارد تومان در بورس سرمایه گذاری کنند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نیز می‌توانند در بازار سهام فعالیت کنند. این صندوق‌ها می‌توانند حداکثر تا سقف ۱۰۰میلیارد تومان در بورس دادوستد انجام دهند.

براساس گزارش‌های دریافتی، انتظار می‌رود شرکت‌های تامین سرمایه امین و نوین که به تازگی مجوز فعالیتشان صادر شده برای دریافت مجوز صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

رئیس اداره امورنمادهای مالی سازمان بورس درباره فعالیت این ۲ شرکت گفت: این ۲ شرکت پس از دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی درباره اینکه آیا این شرکت‌ها می‌توانند اقدام به تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ کنند، گفت: یکی از فعالیت‌های این شرکت‌ها تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری است و براساس مذاکرات شفاهی که انجام شده انتظار می‌رود این شرکت‌ها به زودی برای دریافت مجوز اقدام کنند.

کد خبر 50941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز