پرسپولیس هم دل نبود، ولی الان کمی همدل است! این اعتقادی است که بازیکنان این تیم دارند.

ابتدای فصل که بردها یکی یکی رقم می‌خورد، هر کس به فکر خودش بود و بعد که اوضاع بحرانی شد دوباره به این فکر افتادند که فاصله‌ها را از بین ببرند. «دقیقا همینطور است. ولی الان دوباره به هم نزدیک شده‌ایم و یک تیم درست کرده‌ایم.»

 این یکی از جمله‌های محمد نصرتی است که آن را با جدیت می‌گوید. این جمله توضیح کاملی است از این مسئله که چرا پرسپولیس یکباره در لیگ نتیجه نگرفت. وجود یک شکاف عمیق بین بازیکنان و کادر فنی باعث شد که این تیم نتایج بسیار بدی را به دست بیاورد و در فاصله چند هفته مانده به پایان لیگ حالا دوباره اوضاع عادی شده.

 «فکر می‌کنم دوباره شانس زیادی برای قهرمانی داریم.» این هم جمله حسین کعبی است. کسی که گویا دوباره به اوج برگشته. او امروز مقابل سایپا در ترکیب ثابت تیمش بازی خواهد کرد.

کلاف قهرمانی هر چه به روزهای آخر نزدیک می‌شود، بسته‌تر می‌شود. معادلات صدر جدول شاید تا روز آخر لیگ پا بر جا بماند و در آزادی تکلیف همه چیز روشن شود. یعنی با دیدار پرسپولیس و سپاهان. زردپوشان اصفهانی هفته گذشته یک موقعیت عالی را از دست دادند. این تیم که قبل از بازی با سایپا اختلاف خود را با پرسپولیس به عدد 7 رسانده بود در اصفهان به تیم سایپا باخت تا دوباره اختلاف را به عدد 4 برساند.

«فکر کنم آنها خیلی خوش شانس بودند و تیم ما خیلی بدشانس. سایپا حرفی برای گفتن نداشت و تنها به خاطر خوش شانسی بود که این بازی را برد. یک موقعیت داشتند که گل کردند ولی کلی از موقعیت‌های تیم ما از دست رفت...» هادی عقیلی مدافع باتجربه سپاهان در آستانه بازی امروز، سعی می‌کند با این حرف‌ها کمی به تیم دلگرمی دهد. سپاهان که دیروز عنوان بهترین تیم ماه آسیا را از آن خود کرد، در شیراز میهمان برق خواهد بود.

علی دایی در این سال‌ها ثابت کرده که راه بردن تیم سابقش را خوب بلد است. البته او و سایپا ثابت کرده‌اند که استقلال را خیلی بهتر می‌برند. سایپا هر چند این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشته ولی به هر حال سایپا بوده. تیمی که ممکن است در ادامه دوباره نتیجه بازی هفته گذشته مقابل سپاهان را تکرار کند. سایپا غیرقابل پیش‌بینی است.

 در دیدارهایی نتیجه‌ای عجیب رقم زده و در دیدارهایی با همین اندازه، عجیب باخته. تیم دایی که درگیر رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بوده، به این نتیجه رسیده که باید حالا بازی‌های آسیایی را خوب بچسبد. نتیجه‌ای که البته مدتی پیش دایی به آن رسید.

«من به بازیکنانم گفتم که ما در لیگ دیگر هیچ شانسی نداریم و باید به فکر لیگ قهرمانان باشیم. ولی این دلیل نمی‌شود که بخواهیم در لیگ خیلی بی‌انگیزه کار کنیم. برای دایی امروز روز مهمی است. او که در بازی رفت به تیم سابقش یک بر صفر باخت حالا در دیدار رفت تلاش می‌کند که آن باخت را جبران کند.

تیم محمود یاوری دوباره به اوج بازگشته. دوباره دارد در لیگ خوب بازی می‌کند و خوب می‌برد. اما این دلیل نمی‌شود که آنها را در بازی امروز با تیم سپاهان برنده بدانیم. این حرفی است که کریم قنبری مربی سپاهان می‌زند. «مگر در بازی رفت این تیم در اوج نبود. ما در همان بازی 4 تا به این تیم زدیم.» تازه شرایطی که آن روز تیم سپاهان داشت با شرایط فعلی‌اش به هیچ وجه قابل مقایسه نبود.

این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی را به اوراوادرز باخته بود و در حالی پا به میدان گذاشت که همه منتظر افول این تیم بودند. ولی آن روز همه چیز بر عکس از آب در آمد و سپاهان با برتری کامل برنده شد.

 «پس امروز هم تیم شانس زیادی برای برد دارد.» برای کریم قنبری و بازیکنان این تیم روزها به یک گونه دارد سپری می‌شود و آن هم به خاطر حساسیتی است که وجود دارد. الان مدتی است که زندگی آنها با اضطراب و حساسیت رقم خورده. «دقیقا. به همین خاطر نباید برنامه‌ریزی بازی‌های لیگ جوری باشد که دیگر آدم فوتبال زده باشد، چون خستگی را هم به این اضافه کنید.» البته هنوز هادی عقیلی فوتبال زده نشده!

شاید تا پایان فصل! محمد نصرتی می‌گوید شاید پرسپولیس تا آخر فصل دیگر گل نخورد. الان سه بازی است که این تیم گل نخورده و برای نصرتی این خیلی خوب است. او و سپهر حیدری دفاع‌های میانی تیم هستند و نوری و عبدی کنارها بازی می‌کنند. نصرتی می‌گوید: «همه دارند تلاش می‌کنند.»

 او خیلی امیدوار است که دفاع پرسپولیس از این بهتر شود. «خب، ما به خاطر ناهماهنگی خیلی ضربه خوردیم. اما الان خیلی بهتر شده‌ایم. داریم هماهنگ بازی می‌کنیم و الان سه بازی است که دروازه تیم باز نشده.» محمد خیلی دوست دارد که مقابل سایپا هم این دروازه همچنان بسته بماند.

«امیدوارم. فقط لازم است دیگر اشتباه نکنیم. مخصوصا در این شرایط.» ولی سایپا هم تیم خوبی است. نصرتی هم این را می‌داند. «بله، آنها در زمین خیلی سخت‌کوش هستند.» نصرتی در مقابل شیرین فراز به زیبایی هر چه تمامتر با یک ضربه سر دروازه حریف را گشود. آیا او در بازی سایپا هم دوست دارد گل بزند....«خب، برای یک مدافع خوب است که گل بزند. اما بهتر این است که تیم گل نخورد. این از گل زدن لذت بیشتری دارد.»

سپاهان در این چند فصل، هر یک جام را برده. معمولا هم قهرمان جام حذفی شده. اما امسال دو جام پیشروی آنهاست؛ حذفی و لیگ برتر. این تیم در سه جبهه می‌جنگد و خیلی دوست دارد هر سه جام را یک‌جوری مال خود کند. «البته رسیدن به این هدف‌ها خیلی سخت است ولی تیم ما پتانسیل این را دارد که حداقل دو جام را به دست بیاورد.» کریم قنبری مربی سپاهان البته شاید کمی حریص باشد! این تیم در جام حذفی مقابل پگاه بازی دارد و بعد از آن باید تلاش کند که در روزهای آخر لیگ‌، قهرمانی را از آن خود کند. این تیم چند فینال دیگر پیشرو دارد. «ما نباید از این به بعد هیچ امتیاز را از دست بدهیم. نباید بگذاریم کار به روز آخر کشیده شود.»

این تیم برای بازی امروز مقابل برق، دو بازیکن خود را در اختیار ندارد. عباس محمدی گلر تاثیرگذار این تیم و هادی جعفری مدافع راست سپاهان به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند در شیراز برای تیمشان بازی کنند.

بازی با پرسپولیس در واقع پیش زمینه‌ای برای دیدار با الکویت است. سایپا بعد از بازی حساس امروز یک دیدار مهم مقابل حریف کویتی خود خواهد داشت. «باید پرسپولیس را ببریم تا با انگیزه به مصاف تیم الکویت برویم. کیانوش رحمتی بازیکن با تجربه سایپا البته می‌گوید این تیم الان هم خیلی با‌انگیزه است و تنها برای بردن پا به آزادی خواهد گذاشت. «فقط حیف که در این دیدار محروم هستم.»

او در بازی قبلی این تیم یک اخطار دیگر گرفت تا بازی پرسپولیس را از دست بدهد. «در دیدار رفت که به خاطر مصدومیت غایب بودم.»

کد خبر 50701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز