کتابخانه‌های شهر در روزهای بحرانی شیوع کرونا ویروس مانند سایر مراکز فرهنگی، خدمت‌رسانی به شهروندان نداشتند.

داودی

همشهری آنلاین-زهرا کریمی: اما شیوع این ویروس منحوس مانع از فعالیت آنها نشد و با رویکرد مجازی برای اعضای کتابخانه فعالیت دارند. به همین منظور با «مریم داودی» مدیر کتابخانه مصطفی رحماندوست درباره فعالیت‌های این کتابخانه در محله کامرانیه گفت‌وگو کرده‌ایم.  

 در شرایط و اوضاع فعلی برنامه و فعالیت‌های شما با علاقه‌مندان به کتاب چگونه است؟  
این اوضاع منجر به تعطیلی کتابخانه مصطفی رحماندوست هم شده است. اما فعالیت‌های ما به‌صورت آنلاین در فضای مجازی در حال برگزاری است. در گذشته فضای مجازی مانند این ۲ ماه فعال نبود و بیشتر اعضای کتابخانه به‌صورت حضوری برای دریافت کتاب یا مطالعه مراجعه می‌کردند. خوشبختانه این روزها با تهیه کلیپ معرفی کتاب، برگزاری مسابقه کتاب یا خوانش کتاب توسط کارشناسان یا اعضا، بازدید از فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است.  
 بنابراین از فعالیت مجازی رضایت دارید؟  
بله. فعالیت مجازی خوب است اما وجود کتابخانه در شهر و در محله به‌طور مشخص با هدف ارتباطات حضوری شکل گرفته است و مخاطب برای انتخاب کتاب باید به کتابخانه مراجعه کند. سایر فعالیت‌های فرهنگی مانند جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان، مسابقه کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف، کارگاه خوانش و نقد کتاب کودک به‌صورت حضوری هم لغو شـده‌اند. گاهـــی به درخـــواست مدارس برای معرفی کتاب‌های جدید به مدارس می‌رفتیم که این برنامه هم فعلاً اجرا نمی‌شود. امیدواریم زودتر با رعایت نکات ایمنی و رفع بیماری فعالیت‌های قبل را با انرژی بیشتر آغاز کنیم و شاهد حضور اهالی در کتابخانه باشیم.  

کد خبر 506437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha