همشهری‌آنلاین: وزیر نیرو می‌گوید: همه تلاش وزارت نیرو این است که در تابستان آب و برق جیره‌بندی نشود

با هویدا شدن زودهنگام آثارخشکسالی و پیامدهای سریع آن بر شبکه‌های آب و برق کشور، نهادها و سازمان‌های دست‌اندرکار تحرک گسترده‌ای را با هدف مقابله با زیان‌ها و اختلالات احتمالی در شبکه‌های تامین و توزیع آب آغاز کرده‌اند.

وزیر نیرو که بیش از دیگر نهادها مسئله خشکسالی متوجه حوزه مدیریتی اوست، در تازه‌ترین اظهارنظر پس از جلسات متعدد هفته گذشته در این زمینه تاکید کرده‌است: همه تلاش وزارت نیرو این است که در تابستان آب و برق جیره‌بندی نشود.

سید پرویز فتاح به ایسنا گفت: آب مثل برق سراسری نیست و هر شهری برای خود تنظیم ویژه‌ای دارد، ولی ما با مسئله خشکسالی مواجه هستیم و امیدواریم با همراهی ملت و مدیریت مسئولان بتوانیم بر مشکلات چیره شویم.

وی در مورد قطعی برق در روزهای اخیر گفت:‌ ما در چند روز اخیر شاهد گرمای زیادی بودیم. شاید بتوان گفت یک گرمای بی‌سابقه برای اردیبهشت ماه که معمولا در نیمه اول خرداد با آن روبه‌رو می‌شدیم و مصرف افزایش یافت که پیش‌بینی شده نبود. از سوی دیگر بخشی از امکانات نیز از جمله توربین‌ها در دست تعمیر بود که موجب شد در مواردی با قطعی برق مواجه شویم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امیدواریم که از روز شنبه وضعیت به روال عادی و طبیعی بازگردد. وی تاکید کرد: ما از واحدهای برق‌آبی به‌دلیل کمبود آب با احتیاط استفاده می‌کنیم. به گزارش خبرنگار ما، با وجود تلاش و برنامه ریزی‌های انجام شده برای تامین برق و آب کشور، خشکسالی امکان استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش‌ها را کاهش داده است.

تابستان هرسال با توجه به ضرورت تعمیر نیروگاه‌ها از توان نیروگاه‌های برق‌آبی به نحو قابل توجهی استفاده می‌شود که امسال کاهش ذخایر آبی پشت سد‌ها این فرصت را  از وزارت نیرو گرفته است.

اگرچه در 3 روز اخیر تاحدی از شدت گرمای هوا کاسته شده است ولی اگر این شرایط پایدار نباشد احتمال بروز مشکلات غیر‌قابل پیش‌بینی در شبکه برق و آب کشور وجود دارد.

کد خبر 50636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز