منابع خبری گزارش دادند: زنان هنگ‌کنگی از تامین شیر مورد نیاز نوزادان مادران مبتلا به کرونا استقبال کرده‌اند.

هنگ کنگ

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یک گروه حمایت‌گر در شبکه‌های اجتماعی موسوم به «شیردهی هنگ‌کنگ» با انتشار درخواست اهدای شیر در فضای آنلاین، مادران را به هدیه شیر خود به نوزادان و کودکان مادران مبتلا به کووید – ۱۹ ترغیب می‌کند. در یکی از این موارد امدادی، گروهی از مادران بسیج شدند تا شیر مورد نیاز یک کودک برای دو هفته را در مدت یک روز تامین کنند. 

تاکنون آثاری از ویروس کرونا در شیر مادران کشف نشده و براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، مادران مبتلا به کووید – ۱۹ که آرزوی شیر دادن به کودکشان را دارند، باید برای انجام امن این کار حمایت شوند. اما هنگ‌کنگ برای بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ مقررات سختی را اعمال کرده است. برای بسیاری از والدین، ترس از قرنطینه کودکان یا بستری شدن آن‌ها و یا جدایی از والدین، بسیار بیش از مواجهه با این بیماری است. 

شیوع ویروس کرونا، اقدامات مشابهی برای شیردهی به نوزادان را در سراسر جهان درپی داشته است که هرچند منشا آنلاین دارد، اما نتایج آن در جهان واقعی مشاهده می‌شود.  اهدای شیر، امری قانونی است، اما در اکثر کشورها تحت قاعده و نظم درنیامده است. در انگلیس، تلاش‌های غیررسمی مشابهی برای تامین غذای کودکان در حال شکل گیری است. 

«جنی تاماس» نویسنده آمریکایی پس از اطلاع از پریشان حالی مادرانی که نمی‌توانند شکم کودکان خود را به دلیل خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌ها پر کنند، تصمیم گرفت از طریق اینستاگرام طرحی سراسری برگزار کند. 

طرح وی به مادران نیازمند به شیر، امکان داد از ایالت‌های مختلف با اهداکنندگان هماهنگ شوند و غذای فرزندانشان را تامین کنند. 

ویروس کرونا موسوم به «کووید - ۱۹»  اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 

 «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد: اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. 

کد خبر 506087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha