مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پر تردد ترین پل عابر پیاده مکانیزه تهران در مراسمی با حضور مسئولان شهری در ضلع شمالی نمایشگاه بین‌المللی تهران به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سما، فریدون علیمرادی، معاون درآمد و بازرگانی سازمان زیباسازی شهر تهران درمراسم افتتاح این پل گفت: این پل به طول 51/81 متر مجهز به چهار دستگاه پله برقی است که به طور میانگین روزانه 200 هزار نفر می ‌توانند بر روی آن تردد کنند.

معاون سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه پل‌ عابر پیاده مکانیزه در شهر تهران، گفت: از سال گذشته احداث  12پل عابر پیاده مکانیزه جدید در شهر تهران آغاز شده که تاکنون دو دستگاه به بهره ‌برداری رسیده و بقیه پل‌ها  70 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

علیمرادی افزود: دراین زمینه عملیات پل عابر پیاده اتوبان امام علی مقابل بازار میوه و تره ‌بار کرمان با 4 دستگاه پله برقی به اتمام رسیده و در روزهای آینده به بهره ‌برداری می‌رسد.

وی بااشاره به ویژگی‌های پل عابر پیاده مکانیزه بزرگراه چمران، گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه های مختلف در محل دائمی نمایشگاه های تهران این پل تاثیر بسزایی درکاهش مشکلات تردد شهروندان برای‌ استفاده از نمایشگاه خواهد داشت.

معاون سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: ساخت، نصب و تجهیز  12دستگاه پل عابر پیاده در طول مسیر خیابان‌های آزادی،انقلاب و دماوند نیز درحال اجراست که مراحل احداث 2دستگاه از این پل‌ها در خیابان آزادی مقابل وزارت کار و دانشگاه شریف آغاز شده است.

علیمرادی با بیان اینکه هم ‌اکنون 40 دستگاه پل عابر پیاده مکانیزه در شهر تهران فعال است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به منظور تسهیل در عبور و مرور سالمندان، معلولان و جانبازانی که از ویلچر استفاده می‌کنند اقدام به نصب آسانسور در پل‌های عابر مقابل بیمارستان بوعلی و بزرگراه نیایش کرده است.

وی با اشاره به هزینه ساخت پل مکانیزه چمران گفت: 700 میلیون تومان صرف ساخت این پل شده ‌است که  این رقم جدا از هزینه پله برقی، تجهیزات و تقویت سازه است.

 علیمرادی با اشاره به تاخیر یک ساله که در افتتاح این پل رخ داده است، گفت: به دلیل تردد زیاد موانع ترافیکی و تعویض مجری طرح این پروژه عملیات اجرایی این پل یک سال و نه ماه به طول انجامید.

در سازمان زیباسازی فقط کارتل خدمت رسانی به مردم وجود دارد

معاون درآمد و بازرگانی سازمان زیباسازی شهر تهران در واکنش به سخنان نایب رییس شورای شهر تهران که از ایجاد یک کارتل اقتصادی در سازمان زیباسازی خبر داده بود، گفت: در سازمان زیباسازی فقط کارتل خدمت رسانی به مردم وجود دارد. آقای بیادی به عنوان نایب رییس شورای شهر تهران باید براساس اطلاعات کامل تری اظهار نظرکنند و از پیش داوری های عجولانه بپرهیزند.

وی که در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد: زمانی که سازمان زیباسازی گزارشی را در مورد تبلیغات محیطی در اختیار شورای شهر گذاشت آقای بیادی در سفر حج بودند بنابراین اطلاعاتی که در این رابطه دارند اطلاعات کاملی نیست.

معاون مدیر عامل سازمان زیباسازی درباره واگذاری  بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران به یک شرکت تبلیغاتی خاص گفت :سازمان زیباسازی سعی کرده با وارد کردن عامل چهارمی در بحث تبلیغات محیطی و واگذاری بخش های عملیاتی به آن شرکت ها به وظیفه نظارتی و مدیریتی خود عمل کند.

علیمرادی در پاسخ به این پرسش که عده ای روسای این شرکت ها را برخی تهیه کنندگان مشهور تلویزیون و نزدیکان سازمان زیباسازی معرفی کرده اند، گفت: این کار خلاف قانون است و خوشبختانه در سازمان زیباسازی چند برابر نیروی مشغول به کار عوامل نظارتی وجود دارد و امکان انجام چنین کارهایی وجود ندارد.

وی در مورد درآمدهای سازمان زیباسازی از واگذاری مجوزفضاهای تبلیغاتی گفت:بیش از 34 میلیارد ریال سازمان از واگذاری مجوز فضاهای تبلیغاتی درآمد دارد.

کد خبر 50467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز