بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۱۷۱ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. در ایران نیز تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آمار کرونا 2 اردبیهشت

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسیده است.
وی با اعلام این‌که از اول اردیبهشت تا دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده شمار جان‌باختگان این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته را ۸۸ نفر ذکر کرد.
جهانپور افزود: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳ هزار و ۳۵۷ نفر دیگر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته این مقام دولتی ایران تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات کرونا در ایران و جهان در روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۱ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

با مرگ ۱۷ تن دیگر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا، شمار کلی جان‌باختگان در این کشور به ۴۴ هزار و ۷۵۲ تن رسید. همچنین آمار کل مبتلایان در این کشور نیز با افزوده شدن ۱۹۹ نفر دیگر، در مجموع به ۸۱۱ هزار ۴۷۸ نفر رسید.

  • جهش آمار روزانه فوتی‌ها در هلند

مقام‌های دولت هلند اعلام کردند با مرگ ۱۶۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، آمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در این کشور به ۳ هزار و ۹۱۶ نفر رسید. همچنین شمار کلی مبتلایان به کرونا در هلند با افزایش ۷۲۹ نفری در ۲۴ ساعت گذشته، به ۳۴ هزار و ۱۳۴ مورد رسیده است.
روز گذشته آمار فوتی‌های کرونا در هلند به ۶۷ نفر رسیده بود که کمترین میزان از حدود یک ماه پیش بود، اما این آمار در شبانه روز گذشته نزدیک به دو و نیم برابر رشد داشت.

  • ۶ هزار فوتی؛ آمار بلژیک همچنان نگران‌کننده است

بر اساس داده‌های رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در بلژیک ۹۷۳ نفر و تعداد جان‌باختگان این بیماری در همین مدت ۱۷۰ نفر بوده است. به این ترتیب شمار کلی مبتلایان کرونا در بلژیک از آغاز شیوع کرونا تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۵۴ و فوتی‌ها به ۵ هزار و ۹۹۸ نفر رسید.
با وجود آن‌که آمار مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته در مجموع روند کاهشی داشته و روز سه‌شنبه برای نخستین بار در یک هفته به زیر هزار نفر رسیده، اما شمار بالای مبتلایان و جان‌باختگان در این کشور همچنان نگران‌کننده است.

با مبتلا شدن ۱۱۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در سوئیس، شمار کلی موارد ابتلا به کرونا در این کشور کوچک اروپایی به ۲۸ هزار و ۶۳ مورد رسید. در ضمن با ثبت هفت مورد فوتی دیگر کرونا در همین مدت، شمار کلی جان‌باختگان این ویروس مهلک در سوئیس اکنون به هزار و ۴۳۶ نفر رسیده است.

  • افغانستان؛ تست کرونای اشرف‌غنی منفی شد؛ شمار مبتلایان افزایش یافت

آزمایش ویروس کرونای اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان منفی اعلام شد. به کفته صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری، این تست به درخواست آقای غنی انجام شده‌ است. ابتلای ۲۰ تن از کارمندان نهاد ریاست جمهوری افغانستان به ویروس کرونا تایید شده است. همزمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان اندکی افزایش یافت و به ۱۰۹۲ نفر رسید.
شمار قربانیان این ویروس مرگبار در این کشور تنها ۳۵ نفر ثبت و اعلام شده است.

  • آمار روزانه مبتلایان اسپانیا دو و نیم برابر شد

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده از مبتلایان کرونا در اسپانیا، در شبانه روز گذشته ۳ هزار و ۹۶۸ نفر دیگر دچار این ویروس شده‌اند. به این ترتیب آمار روزانه مبتلایان کرونا در اسپانیا نسبت به دیروز تقریبا دو و نیم برابر شد و در مجموع به ۲۰۴ هزار و ۱۷۸ نفر رسید.
شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در این کشور نیز با افزایش ۳۱ موردی در ۲۴ ساعت گذشته به مجموع ۲۱ هزار و ۲۸۲ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون رسیده است.

  • شمار مبتلایان در روسیه از ۵۲ هزار نفر گذشت

دولت روسیه از ثبت ۵ هزار و ۶۴۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. در همین مدت ۵۱ نفر بر اثر کووید-۱۹، بیماری ناشی از این ویروس، در روسیه درگذشته‌اند. شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در روسیه اگر چه قابل مقایسه با کشورهای اروپای غربی نیست اما در ماه جاری میلادی افزایش داشته است. شمار مبتلایان در روسیه تا به امروز ۵۲ هزار و ۷۶۳ نفر و تعداد قربانیان ۴۵۶ نفر اعلام شده است.

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از افزایش آمار ژاپن

سازمان جهانی بهداشت نسبت به اوج گیری دوباره آمار مبتلایان و به‌ویژه جان‌باختگان کرونا در ژاپن در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد. تاکشی کاسایی، مسئول منطقه غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی بهداشت با اعلام این موضوع گفت که با این حال ژاپن از کانون‌های بزرگ شیوخ کرونا نیست. تاکنون در ژاپن ۱۱ هزار و ۱۳۵ نفر به کووید ۱۹ دچار شده و در مجموع ۲۶۳ نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

  • آغاز لغو تدریجی قرنطینه در ایتالیا از ۴ مه

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد بنا دارد از تاریخ ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) مقررات قرنطینه و تعطیلی در این کشور را به صورت تدریجی لغو کند.

  • ۵.۷ درصد مردم فرانسه کرونا می‌گیرند

بر اساس برآورد پژوهشگران انستیتو پاستور فرانسه، تا روز۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) ۵.۷ درصد مردم فرانسه یعنی جمعیتی معادل ۳.۷ میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا خواهند بود. مقررات کنونی قرنطینه در کشور ۶۷ میلیونی فرانسه قرار است از تاریخ ۱۱ مه به صورت گام به گام برداشته شود.

کد خبر 503770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha