دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

با دستگیری 5 عضو باند جعل کارت پایان خدمت، تحقیقات پلیس برای به‌دام انداختن سردسته باند که یک جاعل حرفه‌ای است، آغاز شد

به گزارش خبرنگار ما، مدتی قبل، زمانی که مرد جوانی به نام سیاوش برای دریافت گذرنامه به یکی از دفاتر پلیس + 10 رفته بود، کارمندان این دفتر هنگام بررسی کارت‌پایان خدمت وی متوجه جعلی بودن آن شدند و ماجرا را به ماموران حفاظت و اطلاعات ناجا گزارش کردند.

با دستگیری سیاوش، وی در بازجویی‌ها مدعی شد که از ماجرای جعلی بودن کارت پایان خدمتش خبر نداشته و آن را در ازای پرداخت 7 میلیون تومان از مردی به نام اصغر دریافت کرده است.

با اظهارات مرد جوان ماجرا به قاضی رودگر- بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران- گزارش شد و به دستور وی تحقیقات ماموران برای شناسایی جاعلان کارت پایان خدمت آغاز شد.

ماموران در نخستین بررسی‌ها دریافتند جعل کارت پایان خدمت از سوی باندی صورت می‌گیرد که با شناسایی طعمه‌های خود در مقابل اداره نظام وظیفه یا اماکن عمومی مدعی می‌شوند که می‌توانند در ازای دریافت پول نقد از 4 تا7 میلیون تومان، کارت پایان خدمت واقعی تهیه کنند ولی پس از دریافت مبالغ کلان از فریب‌ خوردگان، کارت‌های جعلی را در اختیار آنها قرار می‌دادند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری اعضای این باند وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران موفق شدند در بررسی‌های تخصصی 5 نفر از متهمان را شناسایی و دستگیر کنند.

در حالی که تمامی متهمان مدعی هستند که در این باند فقط نقش واسطه را ایفا می‌کرده‌اند و جعل از سوی فرد دیگری صورت می‌گرفته است، بازپرس رودگر برای تمامی آنها قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری سردسته باند که یک جاعل حرفه‌ای است، آغاز شد.

کد خبر 50272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز