براساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۲ میلیون نفر فراتر رفت. بیماری کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۳۳ هزار نفر را گرفته است. بر اساس آمار رسمی ۴۷۷۷ نفر از بیماران نیز تاکنون در ایران جان باخته‌اند.

آمار کرونا 27 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران از مرگ ۹۴ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. این آمار ۴ مورد کمتر از مدت زمان مشابه در روز قبل است. این آمار ۴ مورد کمتر از شمار قربانیان در بازه زمانی مشابه یک روز پیش است. 
به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ۲۷ فروردین ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شد. به این ترتیب شمار مجموع مبتلایان ثبت شده در ایران از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به ۷۶هزار و ۳۸۹ نفر رسید. تاکنون بر اساس آمار رسمی ۴۷۷۷ نفر از بیماران در ایران جان باخته‌اند.


«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • بیش از ۵۰۰ قربانی جدید کرونا در ایتالیا

ایتالیا که طی روزهای اخیر روند کاهش شمار قربانیان ویروس کرونا به نسبت دوره اوج این بحران را پشت سر می‌گذارد روز چهارشنبه اعلام کرد که ۵۷۸ نفر دیگر طی بیست و چهار ساعت گذشته به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور جان باخته‌اند. بدین ترتیب شمار کلی قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا تا شامگاه روز چهارشنبه پانزدهم آوریل ۲۰۲۰ به ۲۱ هزار و ۶۴۵ نفر افزایش می‌یابد. تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار نفر از شهروندان ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  • کرونا در فرانسه بیش از ۱۷ هزار قربانی گرفت

به گفته دولت فرانسه شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با عبور از مرز ۱۷ هزار نفر به ۱۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسید. بر اساس آمار ارائه شده برای نخستین بار شمار افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند طی بیست و چهار ساعت گذشته بیش از پانصد نفر کاهش داشته است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی دوره زمانی یاده شده نیز بیش از ۴ هزار نفر افزایش یافته و به ۱۴۷ هزار و ۸۶۳ نفر رسیده است.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در سوئیس از ۱۰۰۰ نفر گذشت

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی برخی منابع آگاه شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور سوئیس از ۱۰۰۰ نفر گذشته است. طبق این آمار تاکنون ۱۲۳۹ نفر در سوئیس به دلیل ابتلا به بیاری کووید ۱۹ جان باخته‌اند و بیش از ۲۶ هزار نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت عمومی سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این کشور از ۹۰۰ نفر فراتر رفته است.

  • ادامه افزایش میزان مرگ و میر در بلژیک؛ شمار قربانیان به ۴۴۴۰ نفر رسید

مقام‌های بهداشتی بلژیک اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۲۸۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به روز گذشته ۳۰ مورد افزایش داشته است. شمار قربانیان در این کشور به ۴۴۴۰ نفر رسید. در ۲۴ گذشته ۲۴۵۴ مورد جدید ابتلا در این کشور ثبت شده است.

  • کاهش شمار قربانیان روزانه در اسپانیا با ثبت ۵۲۳ مرگ در ۲۴ ساعت گذشته

مقام‌های اسپانیا اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۵۲۳ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در حالی اعلام می‌شود که شمار قربانیان در فاصله روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه ۵۶۷ نفر بود. 

  • ثبت ۳۳۸۸ مورد جدید ابتلا در روسیه

روسیه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۸۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. در همین بازه زمانی ۲۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند. 
شیوع ویروس کرونا در روسیه از حدود ۱۰ روز پیش سرعت گرفت. در این کشور تاکنون نزدیک به ۲۴ هزار ۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۹۸ فوتی ناشی از بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است.

ایالات متحده آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته بالاترین شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ را در مدت یک شبانه روز ثبت کرد. پس از دو روز کاهش پیاپی آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا، روز سه‌شنبه ۲۲۲۸ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار جانباختگان‌ کووید-۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۲۶هزار نفر رسید.

آمارهای دولتی نشانگر شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکای مرکزی و جنوبی است؛ در برزیل شمار مبتلایان در شبانه روز گذشته ۴۲۲ نفر افزایش یافته و ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند. 
در مکزیک، همسایه جنوبی ایالات متحده هم ۳۸۵ مورد جدید ابتلا و ۷۴ مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است.

کد خبر 501734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha