شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۲ میلیون نفر فراتر رفت. بیماری کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۳۴ هزار نفر را گرفته است و نزدیک به نیمی از جمعیت جهان مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند. در ایران نیز مجموع بیماران مبتلا به این ویروس به ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر رسید.

آمار کرونا 28 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه گفت: ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر رسید.

شمار قربانیان نسبت به روز قبل ۲ نفر کاهش یافته است. با این حال شمار مبتلایان جدید نسبت به ۲۴ ساعت پیش از آن ۹۴ نفر بیشتر شده است. به گفته وزارت بهداشت ایران ۵۲هزار و ۲۲۹ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

فرماندار ایالت نیویورک روز پنجشنبه از تمدید مقررات قرنطینه در این ایالت تا ۱۵ ماه مه خبر داد. این در حالی است که بنا به آمار رسمی ارائه شده از سوی منابع دولتی در آمریکا شمار جان باختگان روزانه کرونا در ایالت نیویورک هم‌اکنون نسبت به ۱۰ روز گذشته در پایین‌ترین میزان قرار گرفته است.
اندرو کومو،‌ فرماندار ایالت نیویورک تصریح کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۶۰۶ نفر در این ایالت به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند که این میزان کمترین آمار قربانیان ویروس کرونا در نیویورک از شش آوریل تاکنون را تشکیل می‌دهد.

  • مجارستان قرنطینه عمومی را یک هفته تمدید کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد وضعیت ویژه در این کشور برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا یک هفته دیگر تمدید می‌شود. دوره قرنطینه عمومی در این کشور اروپای شرقی قرار بود شنبه هفته آینده به پایان برسد. اتحادیه اروپا و بسیاری از نهادهای بین‌المللی از احتمال قبضه کامل قدرت از سوی ویکتور اوربان به بهانه مبارزه با کرونا ابراز نگرانی کرده‌اند.
مجارستان تاکنون ۱۶۵۲ مبتلا به ویروس کرونا و ۱۴۲ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده است. مجارستان یکی از کشورهای کمتر آسیب دیده در اروپا و جهان از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

  • شمار قربانیان در بریتانیا با ۸۶۱ مرگ دیگر به ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۱ نفر دیگر در بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید. بریتانیا تاکنون ۱۰۳هزار ۹۳ مورد ابتلا به بیماری را ثبت کرده است.

  • شمار قربانیان کووید-۱۹ در بلژیک به ۴۸۵۷ نفر رسید

مقام‌های بهداشت و سلامت بلژیک از مرگ ۴۱۷ نفر دیگر در این کشور به ‌علت ابتلای به بیماری کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته خبر دادند. آمار قربانیان کووید-۱۹ در این کشور به ۴۸۵۷ و شمار مبتلایان به ۳۴۸۰۹ تن رسید.

  • ثبت ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین؛ یک روز بدون قربانی دیگر در خاستگاه کووید-۱۹

مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته، تست کرونای ۴۶ نفر دیگر مثبت بوده است. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹گزارش نشده است.

  • اعلام وضعیت اضطراری سراسری در ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه از گسترش یافتن وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا به تمام مناطق کشورش خبر داد و از شهروندان خواست برای کاستن از روند رکود اقتصادی در معاملات از وجه نقد استفاده کنند.

شینزو آبه که در پایان نشست ویژه با کارشناسان و متخصصان پزشکی برای بررسی روند مقابله با بحران شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورش سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد که وضعیت اضطراری از این پس به جای هفت منطقه به سراسر کشور گسترش می‌یابد.

آقای آبه هفته گذشته برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در کشورش در هفت منطقه از ۴۷ منطقه مجمع‌الجزایر ژاپن از جمله توکیو،‌ پایتخت و مناطق حومه آن و نیز منطقه اوزاکا که از آن به عنوان کلان شهر غرب ژاپن نام می‌برند،‌ وضعیت اضطراری وضع کرده بود.

آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ژاپن از ابتلای حدود ۱۰ هزار نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا حکایت دارد. بر اساس این آمار از زمان شیوع بحران سلامت ناشی از گسترش بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۱۳۶ نفر در ژاپن جان باخته‌اند.

کد خبر 501884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha