وزیر ارشاد در نامه‌های جداگانه به چهار عضو ارشد دولت از زیان 976 میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و خواستار جبران این خسارت شد.

سالن خالی کنسرت در دوران شیوع کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سیدعباس صالحی با ارسال چهار نامه به معاون اول رئیس جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اعلام خسارت‌های واردشده به بخش فرهنگ خواستار مساعدت سریع‌تر به مشاغل آسیب‌پذیر فرهنگی شد. در نامه وزیر ارشاد به اسحاق جهانگیری، محمود واعظی، محمدباقر نوبخت و محمد نهاوندیان آمده است:

«روزهای رونق کسب‌وکارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با آغاز بحران همه‌گیری بیماری کرونا به گونه‌ای دیگر رقم خورد، چنانچه روند رکود و کسادی در سال جاری نیز تدوام یافته است. با توجه به نگاه همدلانه و متعهدانه دولت محترم و در راس آن ریاست محترم جمهوری برای بهبود محیط کسب و کارها و ضرورت انجام اقدام‌های حمایتی در این بخش، سپاسگزار خواهد بود مطابق دستور جنابعالی و باتوجه به ویژگی شغلی هنرمندان و فعالان فرهنگی که عموما از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند، عنایت ویژه به منظور کاستن حداقلی از فشار مالی و معیشتی آنان انجام شود.

میزان خسارت این بخش تا پایان فروردین 99 بالغ بر ۹,۷۶۰,۹۲۱ میلیون ریال، معادل ۹۷۶ میلیارد تومان برآورد و حمایت‌های پیشنهادی صندوق اعتباری هنر در سه بخش حق بیمه، سرانه درمان و جبران خسارت بیکاری پیش‌بینی شده است که شامل ۲۱۸,۷۸۹,۶۵۹,۵۰۰ ریال حق بیمه برای ۳۵۵۰۰ نفر از اعضای صندوق، ۱۳۷,۷۶۸,۴۰۰,۰۰۰ ریال سرانه درمان برای ۷۸۱۰۰ نفر از اعضا و ۱,۴۳۹,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای جبران خسارت بیکاری هنرمندان میزان در نظر گرفته شده است.

به پیوست گزارش برآورد میزان خسارت بخش فرهنگ و هنر برای دستور مساعدت و اقدام‌های حمایتی تقدیم می‌شود.

برآورد خسارت کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر: (مبالغ به میلیون ریال)

۱ـ فرهنگی: ۳,۴۷۵,۷۵۱ ریال

۲ـ هنری: ۳,۵۰۳,۱۷۰ ریال

۳ـ رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال: ۲,۷۸۲,۹۲۱ ریال

جمع کل: ۹,۷۶۰,۹۲۱ ریال

صالحی شب گذشته هم در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به اعلام خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا نوشته بود: «امروز نامه برآورد جامع خسارات حوزه فرهنگ، نشر، تئاتر، موسیقی، تجسمی، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، موسسات، کانون‌ها و مشاغل مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آقایان جهانگیری و نهاوندیان ارسال شد. ‏اصحاب فرهنگ و هنر منتظر خبرهای خوب از جلسه کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا هستند.»

کد خبر 500632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha