رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به کاهش جمعیت کیفری گفت: در اسفند سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد از آمار ورودی به زندان‌ها کاهش پیدا کرد و تقاضا داریم قضات از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند تا این روند ادامه پیدا کند.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اصغر جهانگیر گفت: در پی دستورالعمل معاون اول قوه قضائیه در رابطه با نحوه رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و کمتر شدن مجازات حبس، در اسفند سال گذشته حدود ۵۰ درصد از ورودی به زندان‌ها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در شرایط بحران کرونا، اقدامات مدیریتی بهداشتی و درمانی در زندان ها انجام شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر شامل مرخصی شدند. موضوعی که باید به عنوان سند حقوق بشر منتشر شود.

جهانگیر با بیان اینکه اقدامات خوبی با تعامل با وزارت بهداشت انجام شده است، گفت: فعالیت‌های اجتماع محور از زمان شیوع بیماری در زندان‌ها متوقف شده و مراکز آموزشی، ورزشی و نمازخانه‌ها تعطیل شده است. بنابر این قضات می‌توانند برای تحقیق از متهمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان حضور پیدا کنند. چراکه اعزام زندانیان نزد آنها می‌تواند موجب شیوع این بیماری شود.

کد خبر 499318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha