جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش با حضور در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان صادقیه رای خود را به صندوق انداخت.

در همین حال، غلامعلی حداد عادل ساعت 11 و 30 دقیقه امروز پس از آنکه رای خود را در صندوق شماره 2334 مسجد ابوذر واقع در جنوب غرب تهران انداخت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: امیدوارم با رای خوب مردم در این مرحله از انتخابات ، مانند مرحله نخست این دوره ،انتخابات موفقیت آمیزی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات مرحله دوم از لحاظ اهمیت مانند انتخابات مرحله نخست است و نمایندگانی که در نتیجه این مرحله به مجلس راه می یابند مانند نمایندگان منتخب مرحله نخست هستند.

حدادعادل گفت: مردم با همان احساس تعهد ،مسئولیت و عشق و علاقه ای که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند انشاء الله در مرحله دوم نیز شرکت می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات و همچنین انتظارات وی از مجلس هشتم در جمع خبرنگاران با قدردانی و تشکر از مردم برای حضور فعال در انتخابات ، مرحله دوم انتخابات را مکمل مرحله نخست دانست و گفت : انتظار داشتم در مرحله اول تعداد بیشتری از نامزدها راه یابند ولی بهر حال رای، رای مردم است.

وی درباره انتظارات خود از مجلس هشتم با تأکید بر این که این مجلس با استفاده از تجربه های گذشته، وظایف خود را در قانون گذاری و نظارت انجام دهد، گفت: نیاز است برای سیاست های اصل 44 و سند چشم انداز بیست ساله کشور که پایه و اساس توسعه و حرکت تاریخی ماست، قانون گذاری شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اینکه باید قوانین جامع تری برای انتخابات نوشته شود ، گفت : بیشتر کشورها انتخابات خود را به صورت رایانه ای با وقت و خستگی کمتری انجام می دهند.

وی افزود : ما باید به سمت شیوه کارت الکترال که بهترین شیوه است برویم یا اینکه انتخابات را به صورت رایانه ای برگزار کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد: مجلس آینده مایه آرامش و اطمینان بیشتر جامعه شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت مرحله اول و دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید تفاوتی بین این دو مرحله گذاشت، افزود: حضور مردم در مرحله اول به خاطر اشتیاق مردم، بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد : این وظیفه ملی و حق شهروندی است که مردم در انتخابات شرکت کنند و نباید از این حق بگذرند
رئیس قوه قضائیه پس از انداختن رأی خود به صندوق شماره 1398 درمصاحبه با خبرنگاران  گفت:موضوع مهم ، حضور مردم در صحنه هاست و ملت ما همواره نشان داده اند که به نظام اسلامی پایبند هستند.

از سوی دیگر آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: ملت ایران ، مردم سالاری دینی را می خواهند و بر این خواسته خود مصر هستند.

وی گفت: این اصرار و تداوم عزم ملی ، دشمن نظام را همیشه مأیوس کرده است و این بار هم مأیوس خواهد کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه مردم همیشه جلوتر از مسئولان در صحنه بوده اند ،گفت: ملت ما اهداف انقلاب ، آرمان های امام راحل و موازین شرعی را درک کرده اند.

رئیس قوه قضائیه دور دوم انتخابات را همانند دور اول مهم خواند و افزود: مجلس هشتم باید تکمیل شود و مردم در حوزه هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است ، شرکت می کنند

 

کد خبر 49825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز