صبحانه سوئیسی یکی از پرطرفدارترین صبحانه‌های رژیمی در دنیا محسوب می‌شود. این صبحانه که نخستین بار توسط یک پزشک به نام بیرچر بنر در سال ۱۹۰۰ در سوئیس آماده شد، ترکیبی از غلات، میوه‌ها، آجیل و خشکبار است که با شیر سرو می‌شود.

صبحانه - تغذیه - آشپزی - غذا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماندن در خانه شاید این نگرانی را در ما ایجاد کند که دچار اضافه وزن یا از بین رفتن تناسب اندام شده‌ایم. تهیه وعده‌های غذایی رژیمی و سبک می‌تواند این نگرانی را در ما کم کند. اگر میل به صرف یک صبحانه بسیار لذیذ، تازه و کم کالری دارید، صبحانه سوئیسی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

 طرز تهیه نان باگت در خانه | در روزهای قرنطینه دست به کار شویم

طرز تهیه نان لواش در خانه | در روزهای قرنطینه دست به کار شویم

طرز تهیه نان تافتون در خانه | در روزهای قرنطینه دست به کار شویم

  • مواد لازم

جو پرک: ۴ فنجان
دارچین: یک قاشق چایخوری
کشمش: نصف فنجان
بادام و گردو خرد شده: نصف فنجان
برگه زرآلو خرد شده: نصف فنجان
تخم آفتابگردان: نصف فنجان
خرمای تکه شده: ۴ عدد
کرن بری یا زغال اخته خشک: نصف فنجان

  • طرز تهیه و دستور پخت

۱. حدود ۴ فنجان آب را داخل ظرف ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و داخل ظرف آب جوشیده بریزید.

۲. مواد را حدود ۱۰ دقیقه با حرارت کم روی شعله قرار دهید. آب باید کاملا جذب مواد شود. به خاطر داشته باشید در ظرف را نبندید تا از خمیر شدن آن جلوگیری شود.

۳. بعد از تمام شدن آب داخل مواد، باید دانه‌های جو کاملا باز و پخته شده باشند و مواد خشک حالتی نرم به خود گرفته باشند. اگر این طور است، اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا مواد کمی سرد شود.

۴. مقداری از مواد را در کاسه‌ای ریخته و آن را با شیر یا شیر سویا مخلوط کنید. میوه‌های تازه فصلی مانند توت فرنگی، موز، سیب یا هر میوه‌ای که میل دارید را خرد کنید و روی آن بریزید. صبحانه سوئیسی شما آماده است.

۵. می توانید در کنار این صبحانه آب میوه طبیعی یا قهوه سرو کنید. در صورت تمایل می‌توانید از شکلات صبحانه یا عسل برای تزئین و شیرین کردن آن استفاده کنید.

۶. این میزان مواد برای صبحانه ۸ نفر مناسب است.

کد خبر 496860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha