سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

اکثرمان همیشه به یاد داریم که تاریخ انقضای پاکت شیر را بررسی کنیم و به این موضوع آگاهیم که تا چه مدت باید محصولات بهداشتی را نگهداری کرد؛ اما به تاریخ انقضای وسایل خانگی خود توجه نمی‌کنیم. در این مطلب به شما توصیه می‌کنیم که تاریخ‌ انقضای کدام وسایل خانه را بررسی کنید.

خانه - اتاق - کار - دکوراسیون

به گزارش همشهری آنلاین،‌ فرارو به نقل از Brightside نوشت: اکثر افراد همیشه به یاد دارند که تاریخ انقضا پاکت شیر را بررسی کنند و از این امر آگاه هستند که تا چه مدت باید محصولات بهداشتی را نگهداری کنند. اما متأسفانه، به تاریخ انقضای وسایل خانگی خود توجه نمی‌کنند که بیش از هر چیز اطراف شان را احاطه کرده اند، دورمان قرار دارند. در این مقاله به شما توصیه می‌کنیم که تاریخ‌ انقضا وسایل خانه خود را بررسی کنید، نه‌تنها اقلام موجود در یخچال.

۱. بالش‌ها
عمر مفید: ۲ تا ۳ سال
بعد از گذشت چند سال، بالش‌ها به محل مناسبی برای رشد مایت گرد و غبار یا هیبره‌ها (موجودات میکروسکوپی از شاخه بند پایان) هستند. علاوه بر این پس از مدت زمانی تغییر شکل می‌دهند و در صورت استفاده ممکن است باعث گردن درد شوند.
۲. شانه
عمر مفید: یک سال
هر شانه‌ای باید هفته‌ای یکبار تمیز و بعد از یک سال عوض شود. در صورتی که برس شما از وی طبیعی گراز تهیه شده است، باید بعد از ۷ تا ۱۰ ماه، دیگر از آن استفاده نکنید.
 
۳. لیف و اسفنج‌ها
عمر مفید: لیف ۶ ماه و اسفنج حمام ۲ هفته
لیف‌ها و اسفنج‌ها محیطی مناسب برای رشد و تکثیر قارچ‌ها هستند. برای از بین بردن قارچ‌ها می‌توانید کیف‌های تان را در آب گرم بجوشانید.

۴. حوله
عمر مفید: یک تا ۳ سال
حوله خیس محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب هاست. حتی شستن مداوم حوله‌ها نمی‌تواند مانع از رشد این باکتری‌ها شود.

۵. مسواک
عمر مفید: ۳ ماه
زمانی که برس مسواک فرسوده می‌شود باید فورا آن را عوض کنید. همچنین در زمان‌هایی که مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی می‌شوید برای اینکه احتمال ابتلای مجدد به بیماری را کاهش دهید باید یک مسواک جدید را جایگزین قبلی کنید.

۶. هیدروژن پراکسید
عمر مفید: ۲ ماه بعد از استفاده اولیه
هیدروژن پراکسید ۲ ماه بعد از باز شدن به آب معمولی تغییر حالت پیدا می‌کند. بطری‌های دربسته این ماده نیز نباید بیش از یک سال نگهداری شوند.

۷. دمپایی
عمر مفید: ۶ ماه
دمپایی‌های راحتی محل ایده آلی برای رشد قارچ‌ها و آلودگی هستند، از همین رو باید تند تند شسته شوند.

۸. عطر، ادو پرفیوم و ادو تویلت
عمر مفید: یک تا ۳ سال
عطرها حاوی اسانس روغنی هستند که در صورت باز نشدن تا ۳ سال و در صورت استفاده تا ۲ سال ماندگار هستند. ادو تویلت‌ها هم اگر باز نشوند ۴ سال و در صورت استفاده تا ۲ کاربرد دارند.

۹. پستانک
عمر مفید: ۲ تا ۵ هفته
پستانک‌های لاتکس بر خلاف ظاهر، نبودن نشانه‌ای از تغییر شکل و میزان استفاده، باید حتما بعد از ۲ الی ۵ هفته تعویض بشوند. این متریال به سادگی می‌شکند و باکتری‌ها به سادگی در شکاف‌های ایجاد شده در آن نفوذ می‌کنند.

۱۰. صندلی ماشین کودک
عمر مفید: ۶ الی ۱۰ سال
با فرسوده شدن لاستیک و فوم صندلی کودک، صندلی شکل اصلی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین دیگر مکان امنی برای نشستن کودک نیست. از همین رو بهتر است برای فرزند خود صندلی جدید بخرید نه یک مورد کار کرده.

۱۱. لباس زیر
عمر مفید: یک تا ۲ سال
در صورتی که لباس زیر تغییر اندازه و شکل داده است و یا دیگر در حین استفاده ازآن احساس راحتی نداشتید، بدون هیچ درنگی آن را عوض کنید.

۱۲. کفش مخصوص دویدن
عمر مفید: یک سال
بعد از ۲۵۰ - ۳۰۰ مایل (۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر) دویدن، اینگونه کفش‌ها خاصیت ضربه گیری خود را از دست می‌دهند و این به معنای فشار بیشتر بر روی مفاصل است.

۱۳. ادویه‌ها
عمر مفید: یک تا ۳ سال
تمامی ادویه‌ها بعد از گذشت یک الی ۳ سال عطر و مزه خود را از دست می‌دهند، از همین رونباید بیش از ۶ ماه نگهداری شوند.

۱۴. آرد
عمر مفید: ۶ ماه تا یک سال
آرد درجه یک تا ۶ ماه و آرد با کیفیت بالاتر تا یک سال قابل نگهداری است.

۱۵. کپسول آتش نشانی
عمر مفید: ۱۵ سال
در صورت وجود هر گونه نشانه آسیب یا صدمه به کپسول یا شلنگ باید فورا اقدامات تعمیر را اتخاذ کنید.

۱۶. سه‌راهی برق
عمر مفید: یک تا ۲ سال
هر نمونه سه‌راهی برق، ظرفیت مخصوص به خود را دارد. در صورتی که بیشتر از ظرفیتش استفاده کنید می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

۱۷. ضد عفونی کننده
عمر مفید: ۳ ماه
بعد از این مدت ضدعفونی کننده‌ها خاصیتش را از دست می‌دهد.

۱۸. حشره‌کش‌ها
عمر مفید: ۲ سال
بعد از گذشت ۲ سال، حشره کش‌ها تاثیرشان را از دست می‌دهند.

کد خبر 498866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حح IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    1 0
    خیلی خوب و آموزنده ولی اشتباه تایپی زیاد داشت.