ماندن در خانه و دور بودن از اجتماعات و کاهش روابط اجتماعی، راهکارهای مناسب برای مقابله با شیوع بیماری «کرونا» است. بنابراین کلاس های آموزشی فرهنگسرای «سرو» منطقه ۶ در قالب طرح جشنواره «خدمت» با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه و غنی سازی اوقات فراغت مردم، از راه دور برگزار و اجرا می شود.

فرهنگسرای سرو

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تعطیلی مراکز فرهنگی، آموزشی و علمی ارمغان امسال ویروس «کووید ۱۹» است اما به گفته «رویا فتحی»، مدیر فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۶، آموزش تعطیل‌شدنی نیست و همواره باید پیوند بین مخاطب و مدرسان حفظ شود.
او ادامه داد: «این روزها که شهروندان اوقات بیشتری در منزل هستند غنی سازی اوقات فراغت اهمیت زیادی دارد. بنابراین تلاش کردیم با برگزاری برنامه های آموزشی متنوع، فرصت استفاده بهینه از اوقات فراغت را برای شهروندان فراهم کنیم.»
فتحی با اشاره به طرح جشنواره خدمت گفت: «در این جشنواره کلاس های آموزش خوشنویسی، طراحی و نقاشی، مبانی موسیقی، آموزش‌های کودکان در دوره مهد و پیش دبستانی، موسیقی، زبان انگلیسی گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی از مقدماتی تا پیشرفته، به صورت مجازی دایر می شود.»


علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و بهره مندی از دوره های آموزشی می توانند به شبکه اجتماعی farhangsara_sarv@ مراجعه کنند.
علاوه بر دوره های آموزشی، فتحی به برگزاری مسابقه «فیلم و عکس» هم اشاره و عنوان کرد: «قرنطینه خانگی فرصت خوبی است برای کشف و شکوفایی استعدادها. بنابراین با برگزاری مسابقه فیلم سازی، قصد داریم قرنطینه خانگی را برای شهروندان لذتبخش کنیم.»

  • تجربه روز طبیعت در خانه

سیزدهمین روز از نخستین ماه سال، روز «طبیعت» نام دارد و همه ایرانیان بنابر سنتی دیرینه به دامان طبیعت می‌روند و در کنار اعضای خانواده خوشگذرانی می کنند. امسال به سبب شیوع بیماری کرونا، حضور در بوستان ها و طبیعت ممنوع شده است و شهروندان با ماندن در خانه، «سیزده بدر» متفاوتی را تجربه خواهند کرد. فتحی، به ویژه برنامه این روز اشاره کرد و گفت: «برای این روز ویژه برنامه متفاوتی با عنوان «سیزده بدر قرنطینه‌ای» پیش بینی کرده ایم. اهالی با ارسال عکس و فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای از سرگرمی‌های روز سیزده بدر در خانه، می توانند در این برنامه شرکت کنند.»
به گفته او فیلم های کوتاه باید به شماره ۰۹۲۰۱۹۱۹۲۵۰ واتساپ شود.

  • ورزش در خانه

این روزها خانه‌نشینی اجباری موجب بی حوصلگی شهروندان شده است. علاوه بر آن، ماندن در خانه و کاهش تحرک، سبب اضافه وزن و بروز عارضه چاقی می شود. بنابراین بهترین راه مقابله با این عارضه، انجام ورزش های ساده در خانه و همراه با اعضای خانواده است.


پویش «عکس و فیلم کوتاه از حرکات ساده ورزشی در خانه» برنامه سرگرم کننده ای است که از سوی مدیران فرهنگسرای سرو و با هدف ایجاد سلامتی اجرا می شود. علاقه مندان برای مشارکت در این پویش می توانند عکس و فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای از انجام حرکات ساده ورزشی در خانه تهیه کرده و از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۲۰۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند.

  • آشپزی‌ من و مامانم 

پویش «آشپزی‌های من و مامانم»، برنامه دیگری است که با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در قرنطینه خانگی اجرا می شود. اهالی می توانند تصاویر خود را از پخت شیرینی‌های ویژه نوروز در کنار خانواده‌ ضبط کرده و به شماره واتساپ ۰۹۲۰۱۹۱۹۲۵۰ ارسال کنند.

  • رقابت کودکان و نوجوانان در شاهنامه خوانی

اشعار «فردوسی» همواره زینت‌بخش محافل خانوادگی ایرانیان بوده است. قرنطینه خانگی فرصت خوبی است تا کودکان و نوجوانان را با شاهنامه آشنا کنیم. مسابقه «مرز پر گهر» مسابقه خوانش شاهنامه ویژه گروه کودک و نوجوان ۳ تا ۱۴ سال است که علاقه ‌مندان می توانند فایل های صوتی خود را به شماره ۰۹۲۰۱۹۱۹۲۵۰ واتساپ کنند.

کد خبر 496742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha