یکی از مطالبات مهم ساکنان محله جوادیه ساخت «گذر طبیعت» بوده که با اتصال آن به بوستان ولایت موقعیت و دسترسی مناسبی برای اهالی این محله ایجاد می شود و سرانه فضای سبز شهروندان نیز افزایش می یابد.

پل طبيعت

همشهری آنلاین / رضا نیک نام: دبیرکارگروه شهرسازی شورایاری منطقه۱۶ درباره اهمیت و اقدامات انجام شده در زمینه ساخت «گذرطبیعت» می گوید: «با توجه به اینکه سرانه فضای سبز شهروندان ساکن در محله جوادیه کمتر از ۲متر مربع است و اهالی بارها خواهان رفع این کمبود بودند، حدود ۴سال قبل ساخت و راه اندازی «گذر طبیعت» مابین محله جوادیه و بوستان ولایت مطرح و مورد تصویب مسئولان شهرداری وقت و شورای شهر چهارم قرار گرفت. آن زمان شورای شهر برای اجرای این پروژه ۱۲میلیارد تومان بودجه تعیین کرد و البته یکسال پیش هم برای اجرای این پروژه قرار بود از بخش خصوصی کمک گرفته شود. با طراحی این پروژه، ایجاد مراکز تجاری و تفریحی نیز پیش بینی شده بود تا اهالی هنگام عبور و مرور از این گذر دیدنی بتوانند از امکانات متنوع آن استفاده کنند.»

دبیر شورایاری محله جوادیه ادامه می دهد: «سال گذشته در زمان مدیریت «هادی زبده» شهردار سابق منطقه، پیشنهاد و توصیف پروژه گذر طبیعت دوباره به شهرداری تهران داده شد تا مردم به سرعت به خواسته اصلی خودشان یعنی ایجاد گذر طبیعت در محله تحقق برسند، اما به دلیل مشکلات مالی و تامین بودجه موردنیاز، قرار شد با ارائه تسهیلات و امتیازات ویژه، سرمایه گذاران و بخش خصوصی را برای مشارکت در اجرای این طرح تشویق کنند.»

محمد آزادی تاکید می کند که اجرای پروژه «گذر طبیعت» هنوز هم جزو مطالبات و خواسته های اهالی جوادیه است و مردم امیدوارند هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

دبیر شورایاری محله جوادیه در ادامه از تخریب ۳ تا ۴پلاک فرسوده که گفته می شود در طرح گذر طبیعت قرار داشتند خبر می دهد و می گوید: «این تعداد خانه سال ها قبل توسط شهرداری منطقه۱۶ تملک شده بود تا فضای آزاد شده صرف این پروژه شود. برای همین امید اهالی به اجرای طرح گذر طبیعت قوت بیشتری گرفت.»

«مجتبی مظفری» شهردار ناحیه یک منطقه۱۶ دراین باره می گوید: «اجرای هر پروژه نیازمند طرح های مطالعاتی است و برای ساخت طرح گذر طبیعت نمی توان زمان دقیقی اعلام کرد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخریب پلاک های فرسوده محله جوادیه ارتباطی با پروژه «گذر طبیعت» دارد یا خیر، می گوید: «سال ها قبل، بعد از اینکه شهرداری وقت این تعداد از پلاک های فرسوده را تملک کرد، به مرور زمان این خانه های متروکه به فضاهای بی دفاع شهری تبدیل شد و بلاتکلیف باقی مانده بود. این مسئله باعث شد تا نارضایتی و گلایه مندی اهالی از این وضعیت روز به روز افزایش پیدا کند. تردد افراد معتاد و خلافکار به این خانه ها امنیت و آسایش اهالی را از بین برده بود. بنابراین با دستور شهردار منطقه۱۶ در اقدامی فوری و ضربتی نسبت به تخریب و پاکسازی این خانه ها اقدام شد تا این فضا به فضای سبز و بوستان تبدیل شود. بنابراین این اقدام با توجه به تقاضاهای مردمی و پیگیری شورایاران محله جوادیه صورت گرفته است. در اجرای این پروژه چندین هدف وجود داشت از جمله تبدیل فضای بی دفاع شهری به محل امن و مناسب برای شهروندان، ایجاد فضای سبز و بستری مناسب برای اجرای پروژه «گذر طبیعت» تا بتوانیم از این فضای آزاد شده برای جانمایی و ساخت پایه های گذر طبیعت استفاده کنیم که البته تا آن زمان اهالی می توانند از فضای سبز ایجاد شده، بهره مند شوند.

کد خبر 496133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha