نخستین نشست رسانه‌های محلی شهر تهران به میزبانی شورای اطلاع‌رسانی شهرداری منطقه۱۶ در مجموعه شهربانو برگزار شد.

دولت

در این نشست که سه‌شنبه گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو برگزار شد، سخنگوی دولت با ابراز خرسندی از اینکه روزگاری ساکن محله جوادیه بوده، گفت: «ما به صداهای آشنا از محله‌ها نیاز داریم، محله‌های جوادیه و نازی‌آباد، خود حوزه تمدن بودند؛ محله‌هایی که احساس یک هویت داشتند و با یک سبک زندگی می‌کردند.»دکتر «علی ربیعی» افزود: «در دوران جدید نیاز داریم در کنار هم باشیم، مثل شهدا پل باشیم و سایه سار دیگران باشیم.

در این روزها که مشکلات زندگی مردم بیشتر شده، در هیچ دوره‌ای آنقدر تبلیغات منفی نداشتیم، باید از ناامید کردن و تبلیغات منفی به دور باشیم. رسانه‌ها با آشنا کردن مردم با محتوا و اهداف توسعه، جلب مشارکت‌های کارشناسان و صاحب‌نظران، نظارت عمومی و کمک به مسئولان در تحقق توسعه نقش بسزایی دارند. رسانه‌های محلی باعث ایجاد انسجام، همبستگی و مشارکت اجتماعی می‌شوند.» «پیمان پورنصر» شهردار منطقه۱۶ هم در این نشست گفت: «امروزه رسانه‌ها و نشریه‌های محلی همزمان با گسترش شبکه ارتباطات جهانی و شکل‌گیری جامعه شبکه‌ای، جایگاه و اهمیت خود را در کشورها حفظ کرده و بر آن افزوده‌اند.

رسانه‌های محلی به‌عنوان موتور محرک توسعه جوامع محلی می‌توانند به خاطر سطح تماس وسیعی که با مردم مناطق و نواحی خود دارند و با آگاهی‌بخشی بالایی که به جامعه محلی می‌دهند، می‌توانند در بخش‌های مختلف به نقش‌آفرینی بپردازند و با هموار ساختن مسیر توسعه کمی و کیفی، در راستای توسعه پایدار و فراگیر انسان محور و شهروند محور حرکت کنند. منطقه۱۶ هم با تقدیم ۳هزار و ۵۰۰شهید که یک‌هزار و ۱۰۰تن آنها دانش‌آموز بودند، از فرهنگ بالایی برخوردار است و رسانه‌های محلی می‌توانند با توجه به این نکات و نیازسنجی از محله‌ها در راستای تربیت جوانان و الگوسازی و ارتقای فرهنگ منطقه گامی اساسی بردارند.» در پایان این نشست نقاشی دیواری مجموعه شهربانو که نماد مهر و محبت مادر است، رونمایی و با اهدای لوح و هدیه از اصحاب رسانه‌های محلی تقدیر شد.

کد خبر 557010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha