سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: بارسا،‌ تنها تیم غیرانگلیسی باقیمانده در مربع پایانی لیگ قهرمانان، در نوکمپ میزبان منچستریونایتد است.

آنها برای اینکه مانند 2 سال قبل به فینال برسند، باید نمایش متفاوتی نسبت به بازی‌هایشان در لالیگا ارائه دهند. 2 فصل پیش، بارسا تماشایی‌ترین  و قوی‌ترین تیم اروپا محسوب می‌شد و توانست جام قهرمانی قاره را بالای سر ببرد، ولی این تیم از شرایط آن روزها فاصله گرفته و در مقابل این منچستریونایتد است که توانسته با فوتبال تهاجمی‌اش نظرها را به سوی خود جلب کند.

تساوی بدون گل شنبه‌شب بارسا در نوکمپ مقابل تیم همشهری‌اش، اسپانیول به معنی خداحافظی قطعی این تیم با قهرمانی لالیگا بود و بار دیگر اشکالات این تیم را به تصویر کشید. این تیم در 8 بازی اخیرش در لالیگا تنها یک پیروزی داشته و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم در حالی به دست آمد که بارسا مقابل تیم متوسط شالکه، لحظات سختی داشت.

با این حال ستارگان بارسا، آخرین فرصت جبران ناکامی‌های این  فصل را به سادگی از دست نخواهند داد.  ساموئل اتوئو می‌گوید: «برای یونایتد احترام زیادی قائلم و امیدوارم که آنها هم درباره ما چنین نظری داشته باشند. تردیدی نیست که آنها بخت اول صعود هستند، ولی همین، انگیزه مرا  برای شکست دادن آنها بیشتر می‌کند. باید ببینیم چه می‌شود. حریفی بهتر از این نمی‌توانستیم تصور کنیم. ای کاش بتوانیم بدون گل خورده  پیروز شویم.»
بارسا برای این دیدار غایبین زیادی دارد. علاوه بر رونالدینیو که تا پایان فصل آماده بازی نمی‌شود، تیری آنری هم روزهای گذشته تب داشته و ممکن است نتواند به بازی برسد.

پویول هم برای این بازی محروم است و به جای او رافائل مارکز در قلب دفاع در کنار میلیتو بازی می‌کند. در این شرایط همه امید هواداران بارسا به لیونل مسی است که به  تازگی آماده بازی شده و از معدود ستارگان بارسا است که در این فصل در حد نامش بازی می‌کند.  روزنامه ال‌پریو دیکو در مقایسه وضعیت 2 تیم می‌نویسد: «منچستریونایتد در رختکن تیمش اختلاف ندارد و بازیکنان اصلی تیم هیچکدام مصدوم نیستند. فرگوسن به حفظ استخوان‌بندی تیمش در چند سال آینده مطمئن  است و تنها مشکل او انتخاب 11 بازیکن اصلی است اما این مسائل در مورد بارسا صدق نمی‌کند، تیمی که همه چیز در دستان
یک  بازیکن (مسی) است.»

خاطره نوکمپ
حضور منچستریونایتد و هوادارانش در نوکمپ بسیار خاطره‌انگیز است. در سال 1999، در همین ورزشگاه بود  که منچستریونایتد با پیروزی مقابل بایرن مونیخ توانست لیگ قهرمانان را فتح کند. اسکولز، نویل و گیگز تنها بازماندگان آن فینال فراموش‌نشدنی هستند و 2 نفر اول در صورتی که به میدان بروند، یکصدمین بازی‌شان در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کنند.

سرالکس فرگوسن که در راه دومین قهرمانی‌اش، پس از 8 سال بار دیگر به نوکمپ رسیده خاطرات زیادی از بازی مقابل بارسا دارد: «در فصل 99-98، در بارسلونا و منچستریونایتد به تساوی 3 بر 3 رسیدیم. بازی‌های فوق‌العاده‌ای بود. ولی در سال 94 هم در نوکمپ با 4 گل شکست خوردیم. این نتایج نشان می‌دهد که هر دو تیم طرفدار فوتبال خوب و تهاجمی هستند. شاید این رویه در نیمه‌نهایی هم تکرار شود.»

فرگوسن در جریان بازی شنبه تیمش در زمین بلکبرن به فان‌درسار، هارگریوز و اندرسون که مصدومیتی جزیی داشتند، استراحت داد. فان‌درسار به این بازی می‌رسد، ولی حضور 2 نفر بعدی هنوز مشخص نیست. وین رونی هم که در پایان آن بازی با درد  کمر به رختکن رفت، برای این دیدار آماده است.

منچستریونایتد که در اوج آمادگی به سر می‌برد، در 6 روز آینده 3 بازی حساس در پیش دارد که می‌تواند سرنوشت این تیم در دو جام مهم  داخلی و اروپایی را مشخص کند. پس از بازی امشب، منچستر شنبه میهمان چلسی است و سه‌شنبه در بازی برگشت میزبان بارسا خواهد بود.  برخلاف آرسنال که 2 هفته پیش در شرایط مشابه  کم آورد، فرگوسن می‌تواند روی نیمکت غنی‌اش حساب کند.

در آستانه این بازی حرف‌های مارک هیوز، سرمربی که شنبه توانست یونایتد را متوقف کند هم  شنیدنی است. مهاجم سابق ولزی که  سابقه بازی در هر دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا را دارد، شانس پیروزی را به تیم انگلیسی می‌دهد:«بازیکنان یونایتد کاملاً متحد هستند و امسال بخت مناسبی برای قهرمانی اروپا دارند، در حالی که بارسا مشکلاتی دارد. لیونل مسی تنها بازیکن سرنوشت‌ساز آنها در حال حاضر است، ولی مطمئن نیستم که آنها  در کار گروهی بتوانند با یونایتد برابری کنند. یونایتد ضعف‌های زیادی ندارد.»
مایکل کریک، هافبک منچستریونایتد هم با هیوز هم‌عقیده است: «بارسلونا حریفی فوق‌العاده است، ولی ما باور داریم که می‌توانیم به برتری برسیم.  ما بازیکنان و اعتماد به نفس کافی برای این کار را داریم.»

بارسلونا: والدس، زامبروتا، مارکز، میلیتو، آبیدال، ژاوی، یحیی توره، اینی‌یستا، کرکیچ، اتوئو، مسی
منچستریونایتد: فان‌درسار، براون، فردیناند، ویدیچ، اورا، کریک، اسکولز، رونالدو،‌ گیگز، توز،‌ رونی

کد خبر 49613

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز