یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین معارفه نماینده جدید سازمان بهداشت جهانی در ایران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون جامع مبارزه با دخانیات، مصرف مواد دخانی در فضای عمومی ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از ایرنا،دکتر کامران باقری لنکرانی روز یکشنبه اول اردیبهشت 86 در جمع خبرنگاران افزود: برخی می‌خواهند صراحت قانون در این زمینه را مخدوش کنند و مرتبا به این موضوع دامن می‌زنند.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر تایید قلیان اکسیژنی توسط وزارت بهداشت کردند که این موضوع تایید نشده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید به اختراعات و مخترعین احترام گذاشت، گفت:اختراعات باید به سمت سلامت محوری باشد نه این که برای سلامت افراد زیان آور باشد.

لنکرانی خاطرنشان کرد: مصرف قلیان با فرهنگ کشور ما عجین نبوده است و با این که سابقه مصرف قلیان در کشور به چهار و پنج قرن پیش برمی‌گردد ولی جز فرهنگ اصیل ما نیست.

وی تصریح کرد: آثار سوء مربوط به استفاده از قلیان این است که استفاده از قلیان در یک ساعت معادل ‪ ۴۰نخ سیگار است و نظر وزارت بهداشت در مورد این موضوع کاملا واضح و روشن است.

لنکرانی گفت: من دلیل برخی از افکار که می‌خواهند مصرف قلیان در کشور را زنده نگه دارند را صحیح نمی‌دانم.

وزیر بهداشت در ادامه به ارتباط کشور با سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: ایران ارتباط دو سویه با این سازمان دارد و جزو اعضای قدیمی سازمان جهانی بهداشت محسوب می‌شود.

وی به اشاره به تربیت نیروی انسانی مانند بهورز و تکنسین فوریت‌های پزشکی در بحث شبکه بهداشت ودرمان به عنوان مدل جهانی گفت: ایران در بین کشورهای دنیا حرف‌های جدیدی در این زمینه دارد.

وزیر بهداشت گفت: ایران با سازمان جهانی بهداشت برنامه مشترکی در خصوص ارتقای سلامت و توجه عمده به ظرفیت‌سازی در حوزه سلامت محوری دارد و به دلیل این موقعیت کشور ما در برخورد با چالش‌های نظام سلامت در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار است.

لنکرانی ادامه داد: کشورهای همسایه با بحران فلج اطفال مواجه هستند و برای این که این آلودگی به کشور ما وارد نشود برنامه‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهیم.

به گفته وزیر بهداشت در برخی از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی نیز سالیانه تعداد زیادی از اطفال به دلیل کزاز نوزادی می‌میرند که در کشور ایران این اتفاق نمی‌افتد و ما سعی داریم در برخی از چالش‌ها و موضوعات با همکاری سازمان جهانی بهداشت تحقیقات اساسی را انجام دهیم.

کد خبر 49364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز