سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

توزیع پرتقال شب عید در خراسان شمالی که به دلیل بالا بودن قیمت سبب اعتراض مردم و متوقف شده بود، امروز اصلاح و با کاهش قیمت این میوه به هر کیلوگرم ۵۴ هزار ریال، از سرگرفته شد.

پرتقال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: توزیع پرتقال با قیمت هر کیلوگرم ۶۰ هزار ریال مورد اعتراض قرار گرفته بود که با مصوبه جدید این کالا با کاهش ۶ هزار ریالی با بهای هر کیلوگرم ۵۴ هزار ریال توزیع می‌شود.

امین قربانی اظهار کرد: ۷۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب برای تنظیم بازار شب عید در استان توزیع می‌شود.

او گفت: بر اساس تصمیم استانی، قیمت اعلام شده برای عرضه سیب تنظیم بازار شب عید کیلویی ۵۵ هزار ریال و پرتقال ۵۴ هزار ریال است.

قربانی تصریح کرد: میوه به اندازه نیاز، در استان ذخیره شده و نگرانی در تامین این کالا وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، میوه تنظیم بازار، تا ۱۵ فروردین ماه سال آتی با قیمت مصوب، عرضه می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که شبکه توزیع در شهرها گسترده است، عرضه میوه شب عید در ۹۰ نقطه بجنورد و در مجموع بیش از ۲۰۰ نقطه استان انجام می‌شود.

او بیان کرد: میوه شب عید، توسط اصناف توزیع می‌شود و سازمان تعاون روستایی هم کار توزیع این محصول در روستاها را انجام می‌دهد.

اکنون در بازار، قیمت سیب به ازای هر کیلوگرم، ۷۰ تا ۸۰ هزار ریال و پرتقال ۴۵ تا ۵۵ هزار ریال است. توزیع میوه نوروزی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آغاز شده است و امسال شبکه توزیع گسترده تر از پارسال است.

کد خبر 493552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha