همشهری آنلاین: مذاکرات دشوار میان علی لاریجانی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی امروز [پنجشنبه 6 مهر 1385] ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رویتر از برلین به نقل از سخنگوی سولانا گزارش داد که گفتگوهای پنج ساعته چهارشنبه شب «بسیار فشرده» بود و تصمیم گرفته شد صبح امروز (به وقت محلی) ادامه یابد.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ایالات متحده درست پیش از آغاز مذاکرات چهارشنبه میان سولانا و لاریجانی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفتگو کرده بود.

سولانا به نمایندگی از گروه کشورهای 1+5 با ایران مذاکره می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در مورد این مذاکرات گفت: بدیهی است اگر بتوانیم ایران را متقاعد کنیم غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های مرتبط با بازفراوری مواد هسته‌ای را به صورت کامل و قابل‌تصدیق متوقف کند، در مسیر مذاکره قرار خواهیم گرفت و این روشی است که همه علاقه‌مند به تعقیب آن هستیم.

او برای سولانا آرزوی موفقیت کرد و گفت منتظر نتیجه مذاکرات می‌مانیم.

در این حال محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران دیروز گفت: اصرار غربی‌ها برای تعلیقِ حتی کوتاه مدت و یا تظاهر به تعلیق از سوی ایران، برای این است که تضمین خلل‌ناپذیری و دوام سیطره آنها بر دنیا با مقاومت ملت ایران خدشه دار خواهد شد. آنها می‌خواهند از این موضوع استفاده تبلیغاتی کنند و به دنیا بگویند که ایران را مجبور به پذیرش تعلیق کردند، در حالی که اشتباه می‌کنند و ملت ایران ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 4932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز