استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه پسماندهای بیمارستانی کرونا باید در زباله‌سوز سوزانده شوند گفت: در تهران زباله‌سوز ۲۰۰ تنی داریم و کل پسماندهای بیمارستانی تهران هم روزی کمتر از ۲۰۰ تن است لذا امکان سوز

پسماند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محمود گلزاری استاد دانشگاه تهران درباره شیوه درست امحا زباله‌ها کرونایی گفت: این زباله‌ها باید حتما سوزانده شود. در تهران زباله‌سوز ۲۰۰ تنی داریم و کل پسماندهای بیمارستانی تهران هم روزی کمتر از ۲۰۰ تن است. هم امکانات آن وجود دارد و هم امکان سوزانده شدن زباله‌ها وجود دارد.

گلزاری گفت: اگر زباله‌سوز نداشتیم می‌توانستیم بگوییم امکانات را نداریم و باید آهک‌پاشی صورت بگیرد. قبل از اینکه این بیماری وجود داشته باشد، آهک‌پاشی که روش منطقی و درستی نیست انجام می‌شده و فعلا هم انجام می‌شود.

وی در ادامه درباره اینکه متولیان امر بحث آلودگی را مطرح می‌کنند؟ گفت: همین الان زباله‌های دور ریز را در زباله‌سوز می‌سوزانند و هوای آن را هم تصفیه می‌کنند. پسماندهای بیمارستانی از نظر آلودگی و ویروس کرونا در دمای ۶۰ درجه از بین می‌رود دمای زباله‌سوز ۸۵۰ درجه است یعنی ۱۰ برابر قدرتی که برای از بین بردن کرونا نیاز است پس در خروجی دودکش هیچ وقت ویروسی نخواهیم داشت.

  • سازمان مدیریت پسماند تهران باید به این موضوع ورود کند

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشکل این موضوع نگاه مدیریتی است. سازمان مدیریت پسماند تهران باید به این موضوع ورود کند. با این روند فعلی تمام افرادی که در مکان‌های دفن زباله کار می‌کنند آلوده می‌شوند، ماشین‌های شهرداری همگی ناقل بیماری هستند، خدماتی‌های شهرداری همه ناقل بیماری هستند و افرادی که زباله‌گرد هستند همگی ناقل هستند به این دلیل که پسماندهای بیمارستانی را به مدت یک ماه ایزوله نکردیم تا شهرداری آن‌ها را از بیمارستان تحویل بگیرد و همان روز امحا کند.

  • یک باد تند تمام ویروس‌ها را پخش می‌کند

وی در ادامه بیان کرد: یک ریزگرد و باد تند در کهریزک داشته باشیم این ویروس‌ها در همه جا پخش می‌شوند.

گلزاری گفت: زباله‌سوز تهران در دمای ۸۵۰ تا هزار ۱۰۰ درجه می‌تواند زباله بسوزاند و در خروجی‌ها آلودگی نخواهیم داشت و علت اینکه با سوزاندن زباله در زباله‌سوزها موافقت نمی‌کنند این است که شرکتی که با شهرداری قرارداد بسته فقط در زمینه زباله‌ها ریجکتی‌ها یعنی زباله‌های دور ریز قرارداد بسته و نه در زمینه زباله‌ها بیمارستانی و این کار اصلا هزینه هم برایشان در پی ندارد.

کد خبر 493095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha