دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از شهروندان خواست در راستای حمایت از پاکبانان شهر تهران، دستکش و ماسک‌های خود را نه تنها در معابر رها نکنند؛ بلکه در کیسه‌های در بسته، در مخازن زباله قرار دهند.

پاكبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ناهید خداکرمی با انتقاد از رها کردن دستکش و ماسک های استفاده شده از سوی شهروندان در معابر و جوی های پایتخت گفت: این روزها با شیوع کرونا همه افراد جامعه به فکر سلامتی خود و خانواده خود هستند؛ اما در این میان پاکبانان شهر مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کرونا بیماری موذی است؛ به گونه‌ای که می‌تواند در دوره کمون بسیار مسری باشد و هر فردی که دچار کرونا باشد می‌تواند حداقل تا ۳ نفر را مبتلا کند، افزود: در این میان که همه به موضوع کرونا حساس هستند شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان ماسک، دستکش و دستمال خود را در سطح معابر و یا حتی مخازن زباله رها می‌کنند.

خداکرمی افزود: ویروس کرونا به روی ماسک، دستکش و... از ۲ تا ۲۰ ساعت زنده می ماند و این ویروس می‌تواند به راحتی به پاکبانان منتقل شود و این در حالی است که سلامتی پاکبانان مورد فراموشی مردم قرار گرفته است؛ وگرنه نباید شاهد رها شدن ماسک و دستکش در شهر باشیم.

وی افزود: از مردم می خواهم ماسک و دستکش خود را در راستای حفاظت از جان پاکبان شهر در معابر رها نکنند.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که آیا موردی از ابتلا به کرونا در میان پاکبانان شهر گزارش شده است، گفت: خوشبختانه با اینکه این افراد به صورت مدام در معرض زباله و ماسک‌های رها شده هستند؛ اما هنوز موردی از ابتلا گزارش نشده است. البته هر منطقه روزانه علائم کارگران و پرسنل پسماند خود را چک می‌کند و موارد مشکوک هم در کلینیک های شهر سالم معاینه و بررسی می شوند و خوشبختانه تا کنون مورد در خطر نداشتیم.

کد خبر 493094
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha