مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوره‌های نفتی در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

بودجه واردات بنزین تا شهریور سال‌جاری به پایان می‌رسد و تامین بودجه واردات بنزین منوط به موضع مجلس آینده یا افزایش قیمت بنزین یا گاوزئیل و یا کاهش سهمیه‌هاست.
محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان واردات بنزین در سال‌جاری براساس بودجه‌ای که مجلس تصویب کرده معادل 3/3 میلیارد دلار است و واردات مازاد آن یارانه ندارد. محمدرضانعمت‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید براینکه همه تلاش ما اجرایی شدن کارت هوشمند سوخت گازوئیل تا ابتدای خرداد است گفت: تاکنون 450 هزار درخواست از طریق سایت اینترنتی دریافت کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به 600 هزار مورد برسد.

کشف یک میدان گازی جدید در مسجد سلیمان
یک میدان گازی جدید با 985 میلیارد فوت مکعب ذخیره گاز در 30 کیلومتری جنوب شرق مسجد سلیمان کشف شده‌است. به گزارش خبرنگار ما، سید محمود محدث، مدیراکتشاف شرکت ملی نفت در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم در اردیبهشت‌ماه سال 86 دکل حفاری در 30 کیلومتری جنوب شرق مسجد سلیمان مستقر شد و در پایان سال گذشته میدان گازی کوه آسماری با ذخیره گاز ترش در این منطقه شناسایی شد.

به گفته وی از کل ذخیره 985 میلیارد فوت مکعبی این میدان، 729 میلیارد فوت مکعب قابل تولید است که با حفر 3 حلقه چاه می‌توان روزانه 150میلیون متر مکعب گاز ترش از این میدان برداشت کرد.

یارانه انرژی‌های هیدروکربوری در ایران به 7/84 میلیارد دلار می‌رسد
کل یارانه انرژی هیدروکربوری کشور براساس قیمت‌های ابتدای سال 2008، 7/84 میلیارد دلار برآورد شده است.اکبرترکان، معاون وزیرنفت در اموربرنامه ریزی دیروز در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: این میزان یارانه تنها شامل انواع انرژی‌های تولیدی از نفت خام است و شامل یارانه برق نمی‌شود.

وی افزود: این هزینه یارانه در زمانی در وزارت نفت محاسبه شده است که قیمت هرتن بنزین و گازوئیل معادل 900 تا 980 دلار بود و ارزش کل انرژی مایع و گاز کشور محاسبه و از درآمد حاصل از فروش به قیمت‌‌های دولتی کسر شد.

ترکان تأکید‌کرد: درحال حاضر قیمت این فرآورده‌ها بیشتر از آن زمان است. وی در زمینه طرح دولت برای هدفمند‌کردن یارانه‌ها خاطر‌نشان ساخت: این طرح مثبت است و با تشکیل کارگروه‌هایی درنهادهای مربوطه در دولت امسال اجرایی می‌شود. وی اظهار داشت: وزارت نفت به‌طور مستقیم در این فرایند مشارکت ندارد و تنها در بخش‌های تخصصی و مربوط به محاسبه قیمت‌های فرآوره دخالت دارد.

ترکان در مور د برنامه دولت برای ترویج مصرف گازوئیل در خودروهای شخصی دیزلی گفت: وزارت نفت آماده است تا سوخت با کیفیت لازم برای مصرف این خودروها را تامین کند.
وی  ادامه داد: ابتدا شرکت پالایش و پخش به‌طور مناسب سوخت مورد نیاز را وارد می‌کند و در آیند نزدیک با  بهره برداری از طرح‌های پالایشگاهی گازوئیل با کیفیت یورو 2 در داخل تولید خواهد شد.

کد خبر 49137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز