شست وشو و ضدعفونی کردن وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی بوستان های شمال شرق پایتخت در آستانه بهار طبیعت در حال انجام است.

ضدعفونی بوستان ها

همشهری آنلاین- علی الله سلیمی: نشانه های تغییر فصل و آمدن بهار را این روزها بیش از هر جای دیگری می شود در بوستان های شهر دید که با گذر از زمستان سرد به استقبال فصل شکوفه های زیبای بهاری می رود. اما این تغییر فصل ها امسال با یک نگرانی عمده در حوزه سلامت همراه است و اغلب شهروندان را نگران از دست دادن سلامتی‌شان کرده است. شیوع ویروس کرونا این روزها زمان و مکان نمی شناسد و تقریبا همه جای شهر ردپای آن دیده می شود. بوستان ها و مراکز تفریحی شهر هم از این قاعده مستثنی نیستند و با گرم شدن تدریجی هوا، امکان حضور شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان در این مکان ها دور از انتظار نیست. برای پیشگیری از هر گونه خطر ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، شهرداری منطقه 4 دست به کار شده و اقدامات لازم در این زمینه را انجام می دهد.

  • شست و شو و گندزدایی مکان های عمومی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 درباره تهران شست و شو و گندزدایی مکان های عمومی منطقه می گوید: «برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکانات بوستان ها  و سایر تجهیزات شهری شمال شرق تهران شستشو و گندزدایی شده و این اقدام تا زمان ریشه کنی این ویروس ادامه خواهد داشت.» حمیدرضا فرخی، می افزاید: «برای ارتقای سطح سلامت شهروندان در این روزهایی که تمام کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، این منطقه با اقدامات پیشگیرانه خود سعی دارد این ویروس را شکست دهد. »

به گفته فرخی،آموزش چهره به چهره به شهروندان، کارگران و پرسنل شهرداری - چکاپ و سنجش حرارت بدن افراد- ضدعفونی مکان های عمومی و اسکان های کارگری- توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان کارگران نواحی و ... از اقدامات انجام گرفته در این عملیات است. وی با اشاره به ضدعفونی المان های شهری هم می گوید: «در این عملیات به منظور سلامت و رفاه هرچه بیشتر شهروندان شست وشو و ضدعفونی وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی بوستان ها اجرایی شد. »شست وشو و گندزدایی سرویس های بهداشتی سطح معابر و بوستان ها و اطلاع رسانی به شهروندان جهت رعایت مسایل بهداشت عمومی از اقدامات چشمگیر این روزهاست.

کد خبر 490194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha