مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تشریح روند عملیاتی طرح ضدعفونی تاکسی‌ها، گفت: تمامی تاکسیرانان خطوط تحت پوشش، محلول ضدعفونی‌کننده را دریافت کرده‌اند و این روند تا پوشش تمامی خطوط تاکسیرانی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

تاکسیرانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا قنادان با بیان این خبر، ارائه آموزش‌های لازم درباره رفتارهای پیشگیرانه در مجموعه سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: محتواهای آموزشی برای تاکسیرانان، مسافران، پرسنل شاغل در سازمان، عوامل نظارتی فعال در سطح شهر و دفاتر خدمات‌دهنده به تاکسیرانان، منطبق بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و سیاست‌های وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی محتواهای آموزشی در قالب متن، اینفوگرافی، اینفوموشن، فتو کلیپ، انیمیشن، فیلم، عکس، از طرق مختلف از جمله پیامک، رادیو تاکسی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی موجود در پایانه‌های سطح شهر و ... در حال انجام است، افزود: در خصوص دستورالعمل‌های خودمراقبتی نظیر رعایت توصیه‌های بهداشت فردی، بهداشت محیط تاکسی و روش‌های گندزدایی تاکسی به تناسب مخاطبین خاص که شامل تاکسیرانان و مسافران می‌شود در حال اجراست که تحقق حداکثری آن نیازمند مشارکت فراگیر همه  شهروندان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: علاوه بر آموزش و آگاهی‌بخشی، روند اثرگذاری و اجرای توصیه‌های بهداشتی در پایانه‌ها و ناوگان تاکسیرانی از طریق چک لیست‌های مشخصی ارزیابی و کنترل می‌شود.

قنادان یادآور شد: حذف کرایه نقدی و جایگزینی پرداخت الکترونیک را به تمامی شهروندان و تاکسیرانان توصیه می‌کنیم چرا که با تحقق این قضیه، بخش مهمی از انتقال انواع ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا کنترل خواهد.

وی به اجرای طرح ضدعفونی تاکسی‌های شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: گندزدایی، توزیع محلول ضدعفونی همراه با آموزش‌های عملیاتی به تاکسیرانان شهر تهران طبق برنامه زمان‌بندی شده در پایانه‌های شهر تهران در حال انجام است.

وی افزود: این طرح در تعدادی از پایانه‌های تاکسیرانی انجام شده و تمامی تاکسیرانان خطوط تحت پوشش، محلول ضدعفونی‌کننده را دریافت کرده‌اند و این روند تا پوشش تمامی خطوط تاکسیرانی شهر تهران ادامه خواهد داشت.

قنادان ادامه داد: در حین توزیع محلول‌های ضدعفونی، آموزش‌های تخصصی لازم در خصوص نحوه ضدعفونی تاکسی و تهیه محلول گندزدا به تاکسیرانان ارایه و در حین آموزش تاکسی‌های آنها ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: آموزش‌ها به صورت عملی و با حضور تیم‌های آموزش دیده از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران و وزارت بهداشت در حال انجام است.

قنادان با بیان اینکه روند عملیاتی طرح ضدعفونی تاکسی‌ها به سرعت در حال پیشرفت است، ادامه داد: مراحل مختلف گندزدایی به منظور آگاهی و جلب مشارکت تاکسیرانان، همزمان با اجرای طرح از طریق رادیو تاکسی به عنوان رسانه اختصاصی تاکسیرانان پوشش داده می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران یادآور شد: همزمان با عملیاتی شدن گندزدایی تاکسی‌ها، ضدعفونی محیطی پایانه‌ها نیز با مشارکت معاونت‌های ترافیک مناطق در حال انجام است.

کد خبر 490600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha