اکنون که پزشکان برای مقابله با کرونا افراد را به رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن توصیه می‌کنند، چهره‌های معروف هم با پیوستن به پویش «در خانه بمانیم» با مردم همراه شده‌اند. «مجتبی کبیری» خواننده درباره لزوم همدلی مردم می گوید:« یقین دارم که پس از عبور از این بحران، همدلی‌ که این روزها برای شکست دادن کرونا ایجاد شده دستاورد بزرگ ما خواهد بود.»

کبیری 3

همشهری آنلاین-حسن حسن زاده:کبیری درباره عمل به توصیه‌های بهداشتی پزشکان می گوید:« از همان روز نخست اعلام ورود ویروس کرونا به کشور و توصیه پزشکان به ماندن در خانه، من و اعضای خانواده‌ام به این توصیه عمل کردیم. اگر هر شهروند با رعایت موارد بهداشتی سلامتی خود را تضمین کند و خود را در برابر سلامتی دیگران مسئول بداند، عبور از این بحران کار دشواری نیست.»

این خواننده مطرح کشورمان ادامه می دهد:«آنطور که پزشکان و پرستاران زحمتکش می‌گویند این ویروس به دلیل ویژگی‌ خاصش که زمان زیادی روی اجسام باقی می‌ماند شرایط انتقالش با لمس کردن مهیا شده و با همین روش هم از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. بنابراین اگر هر شهروند با رعایت موارد بهداشت فردی مسئولانه رفتار کند، زنجیره انتقال این ویروس از بین می‌رود. این روزها همه ما باید خودمان را در برابر اعضای خانواده، همسایه ها، هم‌محله ای ها و همشهریانمان مسئول بدانیم.»

وی می افزاید:«متأسفانه چند روزی است که در فضای مجازی تصاویر ترافیک جاده‌های ورودی شمال کشور را می‌بینیم. اگرچه خوشبختانه اکنون مبادی شهرهای شمالی بسته شده است اما از این گروه از هموطنانم گلایه دارم. این روزها باید به توصیه پزشکان و مسئولان ستاد مقابله با کرونا اعتماد کنیم و در خانه بمانیم.»

  • مسئولان از فروشگاه‌های محلی پشتیبانی کنند

کبیری که سال‌هاست در محله میرداماد زندگی‌ می‌کند پیشنهادهایی هم برای هم‌محله‌ای‌هایش دارد:« تنها رعایت نکات بهداشتی برای غلبه بر کرونا کافی نیست. تا زمانی که خطر ابتلا به ویروس وجود دارد همه باید در سبک زندگی‌ روزمره‌مان تجدید نظر کنیم. این روزها من و اعضای خانواده‌ام خروج از خانه را به خرید مایحتاج منزل محدود کرده‌ایم. دراین باره هم باید نکاتی را رعایت کنیم. بهتر است تعداد دفعات خرید را کاهش دهیم و هر بار که برای خرید به فروشگاه می‌رویم مایحتاج چند روز را تهیه کنیم. این روزها باید هوای کسبه محله را داشته باشیم. به جز برخی اقلام که تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا می‌شود، اقلام دیگر را از کاسبان محله تهیه کنیم. با این کار هم از حضور در اجتماعات شلوغ دوری می کنیم و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهیم و هم در شرایط ویژه روزهای پایانی سال هوای کاسبان محله را هم داریم.»

او درباره لزوم همدلی‌ مردم در تهیه اقلام مورد نیاز منزل می گوید:« خوشبختانه هر بار که برای تهیه مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خانه به فروشگاه مراجعه می کنیم هیچ کمبودی وجود ندارد. بهتر است همه ما با همدلی و آرامش کامل به اندازه نیاز واقعی خودمان خرید کنیم تا با حفظ این شرایط از این روزهای بحرانی عبور کنیم. با وجود این برخی اقلام ضدعفونی کننده و مواد شوینده به سختی در فروشگاه‌های محلی یافت می‌شود. اگر مسئولان در این حوزه فروشگاه‌های محلی را پشتیبانی کنند از سفرهای غیرضروری درون‌شهری جلوگیری می شود و مهمتر از آن اضطراب و نگرانی مردم هم کاهش می‌یابد.»

کد خبر 490103

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    سلام، در خانه بمانیم!!! چطور می شود تعطیل نبود و در خانه ماند؟ حتی روز شنبه 17 اسفند ماه 98 که بین تعطیلی بود هم دولت تعطیل نکرد!!!