چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

اگر برای خرید خودرو منتظر ارزان شدن انواع و اقسام تولیدات وطنی هستید توصیه می‌کنیم تا دیر نشده دست از این خیال خام بردارید و وارد عمل شوید چون قیمت‌ها ثابت هم نمی‌ماند چه برسد به اینکه روی خط نزول بیفتد.

جلال ریخته‌گر قدیمی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، در گفت‌وگو با همشهری، افزایش قیمت در نمایندگی‌های فروش خودرو را طبق روال سالانه توصیف کرد و افزود: هر ساله قیمت محصولات خودروسازان داخلی به صورت قانونی و به میزان نرخ تورم افزایش می‌یابد. به این ترتیب با آغاز سال جدید خودروسازها طبق روال سنوات گذشته قیمت‌ها را چند درصد افزایش داده‌اند.

قدیمی به همشهری گفت: به‌رغم افزایش قیمت در نمایندگی‌های فروش قیمت کف بازار خودرو ثابت باقی مانده و در چند روز اخیر شاهد رشد قیمت نبوده‌ایم. او در مورد خودروهای داخلی مشمول افزایش قیمت خاطر نشان کرد: به جز خودرو (روآ) بنزینی دوگانه‌سوز، قیمت انواع خودروهای تولید داخل افزایش قیمت را تجربه کرده‌است.

ریخته‌گر قدیمی در مورد خودروهای وارداتی هم یادآور شد قیمت این گروه از خودروها  به دلیل عدم تغییر تعرفه واردات ثابت باقی مانده و افزایش پیدا نکرده است.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اقبال عمومی از خودروهای داخلی کماکان ادامه دارد و انواع تولیدات وطنی در بازار با فروش مناسبی مواجهند.

اما خبر افزایش قیمت خودرو در نمایندگی‌های فروش درحالی اعلام و تایید می‌شودکه پیش‌تر مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه صنعتی سایپا گفته بود هیچ افزایش قیمتی در بخش خودرو صورت نگرفته است.

بذرپاش دلیل افزایش قیمت در پایان سال ۸۶ را هم افزایش تقاضا عنوان کرده و یادآور شده بود با وجود افزایش قیمت جهانی فولاد و سایر اجزا و قطعات، خودروسازها سال گذشته سعی در کاهش قیمت‌ها داشتند.

اما به رغم گفته‌های بذرپاش احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان معتقد است: به دلیل تحریم، واردات برخی از قطعات با مشکل روبه‌رو شده که این امر افزایش قیمت بعضی خودروها را به دنبال داشته است.

کد خبر 49003

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز